summit xm 2013

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jo jag har sett båda två på bild, men vi får se. Den smalare varianten känns nästan onödig då den ändå knappt skyddar nå. Blir mest för syns skull, nog för att det är det väl i alla fall :)

Är det någon som hört något om leveransdatum. Det enda jag fått höra är v.47
Nja, det finns en väldigt viktigt funktion med bukskydd på Xp-chasssit.
Kylaren framför drivhjulen är nervikt på undersidan av chassit, ungefär under motorn.
Har man inget skydd så kan en uppstickande sten glida mot chassiplåten och sedan haka tag i kylaren och riva undan den... Been there, done that...
Så ett skydd av nåt slag är att föredra.
På Freeriden jag har nu har jag bara satt en tunn aluplåt på utsidan av allt, då finns det ingen möjlighet för en sten att haka tag...
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.145
107
63
Nja, det finns en väldigt viktigt funktion med bukskydd på Xp-chasssit.
Kylaren framför drivhjulen är nervikt på undersidan av chassit, ungefär under motorn.
Har man inget skydd så kan en uppstickande sten glida mot chassiplåten och sedan haka tag i kylaren och riva undan den... Been there, done that...
Så ett skydd av nåt slag är att föredra.
På Freeriden jag har nu har jag bara satt en tunn aluplåt på utsidan av allt, då finns det ingen möjlighet för en sten att haka tag...
Hehe, ja det har jag själv varit med om på en Yamaha, kylaren blev som ett V. Men den höll som tur var så jag kunde ta mig hem. Men tungt gick det då kammarna tog i kylaren.

Det är just det jag har funderat på att göra en egen i aluminium. Då man har tillgång till gratis material på jobbet så ska man väl använda det :)
 

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
Just went into an Open Houseat my local dealership and spoke to a BRP rep .I asked when my X would b shipped. He said casually, "We'll start building them in Early November." When my mouth gaped he explained some production line bs and then went into apologetic modewhen he saw my frustration. Apparently any XMs you've seen are dealer demos made in a limited fashion earlier in the season. So he said likely no delivery until first week of Dec.
This is crap. I see what they are doing, waiting until all orders are in so as to not over produce but they are cutting it a little thin i think. If riding conditions prevail without my new snowcheck in the garage i will be right torqued!
Från DooTalk
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.145
107
63
Läste i en annan tråd på Dootalk där någon återförsäljare redan i början på månaden hade maskiner klara för leverans. Så antingen är det BS eller så handlar det om just den återförsäljaren.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Tur att man inte åker där då :)
Har tydligen snöat 3 dec i Drevdagen igår/idag ryktas de !

V.47-48 fick jag höra idag att dom kommer...
Nej, inga 3dec. 10cm i Gördalen o 5cm i Grövelsjön. Nattens lågtryck hade tyvärr en Ostligbana via norrlanslusten. Nej, ska inte sabba tråden.
Ses i Gördalen.
/Väderkungen
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Var in te lokala dekalfirman och fick syn på senast nyinkommna 3D kolfibervinylen, helvete syns inte på en halvmeters håll att de är fejk, blir nog att drapera huven och tank och ev. bakdelen av dynan !!! kommer se grymmt ut tror jag :)

Är lite väl mycke gult för min smak original asså !
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Såg att de var tempmätare på 2013, någon som vet vart dom plaserat tempgivaren ?
Vad menar du?
Är motortempen med i instrumentet original?
Tidigare har man fått köpa till en modul för att få upp motortempen.
Behöver veta då jag ska ha det på min, vill ju inte köpa med modul om det redan finns...