Summit 800 tar 5liter/mil

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
500as munstycke satt i.
Dom största som farsans kompis kom förbi med var 420, så jag satte i dom, for en sväng helt säker på att den skulle skära redan på provturen. Men det visade sig att den ändå går för fett!
Om jag inte minns fel så låg jag på 410-420 på min gamla rev 800 pro med dubbelpipor så jag tror du kan ligga ganska safe med 420. ifs. hade jag tmx gasarna.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
jag fick ETT 390s munstycke, det andra hade han tappat bort, så på onsdag ska jag gå upp till skidoo o se vad dom tar för ett sånt.
Går den för tunt då så köper jag 400-410.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Var ut igår med den, med nya bestyckningen. Körde 7,2mil och tankade fullt på morgonen, nu står mätaren på tomt.
Räknade med att det har gått ca 38liter om tanken rymmer 40liter, vilket ger en förbrukning på 5,28 l/mil.
Pudersnö och led utan speciellt mycket pumpgasande.

Ska bestycka ner den till 390 somsagt men det lär ju inte gör sååå stor skillnad.

Nu står den även i garaget med trasig magnapull.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Farsan var hos Jungfall idag och hämtade en ny magnapull, och passade då på att fråga om förbrukningen. Anders hade sagt att den borde bestyckas upp till 560 !?!? och att det är nålen och luftskruvarna jag ska justera ?

Tyckte ju det lät lite konstigt, men ska ändå sätta i orginal MJ imorgon och testa det han sa..
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.-..lite OT men sällan magnapullen rasar :tsk: hur mkt gick de på? vilka delar inhandlades?
Håller på att lura fram en ny lösning på de där plasthelevetet.. .
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Klacksats och nytt linhjul, 290kr och han hade det hemma på hyllan så det var ju inga problem. Men klacksatsen kommer nog från en nyare skoter, eller möjligen från en Lynx, för den var inte ritkgit likadan som den jag hade.
Nu sitter förresten orginalmunstycket i, nålarna är sänkta och luftskruvarna inskruvade. Så får se hur den går imorgon.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Nu kanske det närmar sig, körde skotern på 2,9L/M idag, mest ledkörning, men ändå men några större myrar blev upplekta iallafall.
Kör nu med org. munstycken och bara justerade nåla och luftskruvar. Men ska fara på någon längre lek-tur nästa helg, efter det blir det nog att köpa nya PJ's och MJ's.
 

boviken

Medlem
6 mar 2009
38
0
1
Skellefteå
Hej
Jag har en summit 800X-rs 2007 och i den sitter det 470-högfart och 17.5-lågfart, jag var ute och körde med några polare upp i laisvall och det var minst 1meter djup snö. vi körde en slinga på 4mil och och sedan 5mil hårdspår och den tog 21liter.

Jag upplever att den går billigt, kanske 1,8l/mil hårdspår
 

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Hej
Jag har en summit 800X-rs 2007 och i den sitter det 470-högfart och 17.5-lågfart, jag var ute och körde med några polare upp i laisvall och det var minst 1meter djup snö. vi körde en slinga på 4mil och och sedan 5mil hårdspår och den tog 21liter.

Jag upplever att den går billigt, kanske 1,8l/mil hårdspår
En kompis har en sån och jag fattar inte hur dom fått den gå så j*vla snålt (under 2 liter milen och ändå mycke lek). Synd bara att dom inte fortsatte i det spåret bara =/