Startar bra, går bra på tomgång, går bra med gas i 2-3 sekunder sen börjar han böa tills man släpper gasen, väntar 2 sekunder och han går bra igen i 2 sekunder. När jag hade startat han och han var kall så kunde han gå bra lite längre tid än 2 sekunder.
Choken hade hängt sig, men jag tror jag fixade det. ifall det ska ligga på så ska det vara väldigt lite! Jag tog loss förgasarna och skulle rengöra dem, men när jag upptäckte att choken hängde sig så fixade jag bara det.
Vid dpm saknas det en slang som ska sitta framifrån till cylindern på avgassidan, men har gått bra utan den förut.
Det är cylindern på variatorsidan som lägger av (tror jag, eftersom den släcker stift där).
Komp 8,6 och 8,6
Nya kolvar sen Ca. 30mil
Höjden kan ha ändrats för jag har nu skotern i Arjeplog, vet inte vilken höjd Arjeplog ligger på men den gick bra här uppe ett tag.
Har sökt och hittat många trådar med samma problem och väldigt många olika förslag på lösningar, men tråkigt nog så är det nästan ingen som förklarar vad problemet var när dom väl fixat det.
Hjälp mottages med ett stort tack, och när jag väl fixat det så skriver jag vad problemet var!
Choken hade hängt sig, men jag tror jag fixade det. ifall det ska ligga på så ska det vara väldigt lite! Jag tog loss förgasarna och skulle rengöra dem, men när jag upptäckte att choken hängde sig så fixade jag bara det.
Vid dpm saknas det en slang som ska sitta framifrån till cylindern på avgassidan, men har gått bra utan den förut.
Det är cylindern på variatorsidan som lägger av (tror jag, eftersom den släcker stift där).
Komp 8,6 och 8,6
Nya kolvar sen Ca. 30mil
Höjden kan ha ändrats för jag har nu skotern i Arjeplog, vet inte vilken höjd Arjeplog ligger på men den gick bra här uppe ett tag.
Har sökt och hittat många trådar med samma problem och väldigt många olika förslag på lösningar, men tråkigt nog så är det nästan ingen som förklarar vad problemet var när dom väl fixat det.
Hjälp mottages med ett stort tack, och när jag väl fixat det så skriver jag vad problemet var!