Styrhöjare / Höja styret

Jockec

Aktiv medlem
1 aug 2007
92
0
6
Strömsund, Sweden
hur högt skulle jag kunna höja min edge 600 -02 utan att förlänga bromsslangen ? har en 4" liggandes men vet itne om den e för lång

tack för svar
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Jag hade en Edge 600 -02 förra året, och jag fick på en 4" utan problem och utan förlängningar. Så det borde gå! :thumb:
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Jag är sugen på att testa att köra med styrhöjare på min 700 dragon denna vinter men som vanligt så är det svårt att veta vad man kan/ska ha. Det finns ju hur många som helst. :hmmmm:

Så jag vill ha tips på modeller och vilken höjd ni rekomemderar för en novis som mig :becky:

// Joel
__________________
 

Tompis

Välkänd medlem
6 mar 2011
146
0
6
Örarna
Bumpar och ställer ny fråga.

Hur förlänger man enklast elen? Klipp av, löd ihop med en skarv och skydda med krympslang är min tanke. Har jag fel?

Kan nån ge exempel på vad det kostade att förlänga bromssslangen? Tänkte lämna till en hydralikverkstad och be dem använda samma kopplingar och bara sätta en längre slang.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Bumpar och ställer ny fråga.

Hur förlänger man enklast elen? Klipp av, löd ihop med en skarv och skydda med krympslang är min tanke. Har jag fel?

Kan nån ge exempel på vad det kostade att förlänga bromssslangen? Tänkte lämna till en hydralikverkstad och be dem använda samma kopplingar och bara sätta en längre slang.
Är du någorlunda skicklig med lödpennan så är det bästa alternativet.