Styrhöjare / Höja styret

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Ok, tackar för svar.
Funderade på den här från BW: http://www.bworks.se/produkter.html
Den för 850kr.
Konstigt att dom inte har något organisationsnummer på hemsidan (vilket man ska ha...).
Det där med organisationsnr vet jag ingenting om, men annars så säljer Speedtech deras grejor också.
Sen, fördelen med ställbar är väl att du kan höja och sänka om kablar inte skulle räcka till :)
 

Qexx

Aktiv medlem
27 mar 2008
50
0
1
arjeplog
Hej.

hur är konforten när man har 3" styrhöjjare? har 2" själv men tycker det är fint men har funderat på högre så vill gärna få ett svar.
tack på förhand
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
jadu, allting beror på vad du har för modell av skoter, hur lång du är och vilken körtyp du gillar! du ska väl själv känna att det är skönt och går bra :) ta och känn efter lite ;b
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
vet att tråden är rätt gammal! men undrar hur hög styrhöjjare man kan ha på en rave 800 01 utan att behöva förlänga någon vajjer eller bromsslang?!
 

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
Ta loss styret å mät så ser du ju ganska snappt vad som e rimligt!

Sen tycker jag msn ska göra egna höjare det blir liksom roligare då... ;)
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Okej, tänkte beställa ett sånt där AIR styrkit från skoterdelen då jag tycker det verkar ganska billigt.

Men hur är Airstyret att köra med ? Tänkte för det är ju så brett o mycket pullback.

Nu hade ju denhär frågan inte så mycket med styrhöjjare o göra men tänkte att jag kan fråga ändå istället för o skapa en ny tråd om det, man får ju iaf med en höjjare när man beställer :D
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
AIR styret tyckte jag var skitskönt när jag hade det på en cross för några år sedan, lite bredare än tex universial fatbar.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Bra det =) Men till er som satt styrhöjare på en indy, hur har ni gjort ? Styret är ju svetsat i styrstången, har ni kapat orginalstyret och satt en höjjare på den biten som blir kvar ? Eller har ni bytt hela styrstången ?