Stora Bluffannonstråden

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
fast har han monterat annan krök sen trimpipa på det är väl säkert 10-15hk och sen slutburk och en trimljuddämpare efter så är det väl 10 till?

att folk inte fattat att seriekoppla pipor och burkar ger ju massa effekt
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Hittade denna nu:
http://www.blocket.se/jamtland/Polaris_Assault_800_Hardcore_ev_byte_HD_57878055.htm?ca=3&w=1

"Mkt välvårdad Polaris Assault 800 Switchback 144" 2011 som endast gått 202 gubbkörda ärliga mil. En ägare. Väldigt påkostad med bla: Poweraddictiontopp med betydligt bättre respons & givetvis lite mer hk. Variatorkit som är anpassat. Gissar på runt +-165hk. Ny 51mm-matta. Elstart med nytt, inte ens monterat batteri. Väsk-kit på tunneln för/ med spade samt annan förvaring. Dunk-kit med hållare. Ny Prolite-dyna 2014 som på bild finns. Mattsvarta sidokåpor som är proffslackade med klarlack finns. Kolfiberstyre. ROX justerbar styrhöjare som inte syns på bilder. Extrarem. Låg svart ruta. Finns massa mer...
Skotern är 17/12 2014 uthämtad från Motorhuset i Östersund där den är helt genomgången för att vara tiptop vid försäljning.
Ett bra tillfälle för den som vill betala halva pengen eller mindre än polaren som har en ny 2015, fast denna "Batman/Hardrock-Edition" ser kanske lite coolare ut, går lite värre samt har billigare försäkring ;)"

Denna power adiction topp ger alltså ca 22hk! Själv upplever jag lite bättre respons med den toppen och kanske 1hk på toppen på sin höjd, kan lika gärna ha tappa 1hk också...
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Asker, den där har varit krockad dessutom. En kompis köpte den, kom hem och skulle byta grenrörspackning (kan ha varit avgadportspackning) och såg att pipan var knövlig, chassiet hade en stor spricka m.m. Han lämnade tillbaka den och nu ska den tydligen vara lagad enligt han som säljer den.. Hmm..
Ska man ha originalkåpor ska han ha 5000kr extra, ska man ha styrhöjaren ska han ha extra, ska man ha originaldynan ska han ha extra osv.. Tomte!
I första annonsen hade den 170hk med toppen ;)
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Det finns en RMK Assault på Blocket just nu. Early snowcheck modell. (blå). Ser lite skumt ut tycker jag. Verkar vara sugen på en handpänning. Vad tror ni? Något ni sett tidigare?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Förstår egentligen inte varför han ska ha handpenning pga att han har lagt en. Han kan ju ändå inte sälja maskinen för ens den har kommit... Är inte säkert detta är bluff.
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Nja, är också lite skeptisk. Historien skulle ju kunna stämma. Men det där med handpenningen låter lite skumt. Inget som jag skulle våga lägga i alla fall. Men för den som är intresserad så går det ju med all sannolikhet att kolla upp det hos berörd Polarishandlare.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Känns jävligt skumt!

Dessutom kalla sig för scandinavia ab. Finns några hundra företag som heter det.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
En sökning på telefonnummret ger företagsnamnet som är Cg Scandinavia AB, vilket finns. Men nog är det lurt.
Hade man bott närmare skulle man ha ringt och sagt att jag hämtar den på en gång, men troligen så finns det inget att hämta då modellen inte änns har kommit in till sverige än och har nog knappast importerat den själv för att sälja den med förlust.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Jag ringde just och pratade med en på företaget, trevlig och tillmötesgående. De är, enligt honom, aukotriserad återföräljare. Bra service att svara i tel på söndag förmiddag :)
De har köpt upp ett konkurslager på 8st maskiner och kan därför erbjuda detta fantastiska pris. Maskinerna är just nu omonterade i träpallar, men de monteras innan leverans. Det gick inte att få hämta dem på plats, de måste skickas med speditör.
Snabba är de oxå, om jag betalade idag så skickar de en monterad maskin på tisdag :)

Just det, jag glömde nämna att det är förskottsbetalning till ett Swedbankkonto som gäller, det är alltså inte möjligt att betala på plats.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Sa han ordagrant träpallar? Dom sitter ju i stål rack...kanske han inte har koll, men låter ju skumt att han är ÅF? Alldrig hört talas om dom iallaf.