Stora Bluffannonstråden

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Haha vad dåligt, så en åf har alltså köpt 8st likadana maskiner som demomaskiner... för maskiner dom har på lager som inte är monterade betalar inte ÅF för. Sen är det otroligt att den åf som har konkat har redan har fått hem 8st maskiner som först kommer in sep/okt.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Sa han ordagrant träpallar? Dom sitter ju i stål rack...kanske han inte har koll, men låter ju skumt att han är ÅF? Alldrig hört talas om dom iallaf.
Han sa ordagrant "träpallar".
Det är uppenbart att alla varningsklockor ringer i detta fall.

Det enda jag inte fattar är hur han kan ägna sig åt bedrägerier med ett registrerat telefonnummer och en verksamhet som går att spåra tillbaka till honom själv, han kommer ju åka dit på detta.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Efter att ha granskat fallet lite närmare så valde Blocket att plocka bort annonsen.
Så man kan bara anta att de kom fram till samma slutsats som vi redan gjort.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fan också, jag som hade tänkt att köpa två stycken, sälja vidare den ena och göra årets klipp!
När man kan handla under inköpspris är det svårt att pruta...
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Jag tror faktiskt att det hade kunnat gå bra att pruta i det här fallet. Eftersom han ändå aldrig hade tänkt skicka några skotrar så kan han ju pruta rätt friskt och ändå göra bra vinst :)
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Om ett "företag" ringer på ens annons på blocket och påstår sig ha en köpare, på i det här fallet husvagnen. Dom undrar om den kan levereras till göteborg mot ersättning för bensin och ev mat under resan. Betalningen skulle ta fem bankdagar.. då är det dags att ana ugglor i mossen va? Numret han ringde ifrån verkar dessutom vara oreggat.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Japp, det är ett gammalt trick, har funnits i olika former i många år. Efterlyst har tagit upp det vid minst ett tillfälle.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Arctic Cat XF 7000 LXR http://www.blocket.se/vi/64897014.htm

Låter lite för bra för att vara sant tycker jag. Togs denna modell ens in i Sverige? Kan inte hitta andra på blocket av samma modell, alltså i touringutförande och med den färgen.
Känns som en usa-modell, tycker även att bilden ser ut att vara tagen i usa eller annat land..inte sverige i alla fall.

Vad tror ni?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Känns ändå rätt sketchy med 33.5k på en annons och över 40 i andra. Maila och fråga om dagsfärska bilder och på nån specifik grej på skotern så ska du se att det inte går just nu pga nån dålig lögn. Men det är många som är sugna så en handpenning på 10k om du ska ha den.garanterat det svar du kommer få
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Arctic Cat XF 7000 LXR http://www.blocket.se/vi/64897014.htm

Låter lite för bra för att vara sant tycker jag. Togs denna modell ens in i Sverige? Kan inte hitta andra på blocket av samma modell, alltså i touringutförande och med den färgen.
Känns som en usa-modell, tycker även att bilden ser ut att vara tagen i usa eller annat land..inte sverige i alla fall.

Vad tror ni?
"Gör Arctic Cat"
"Skriv Trail"
:)
Make och Type blir spännande direktöversättningar.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Egentligen borde ju alla mailbomba han och kräva bilder och bara jobbiga så han får lite att göra utan betalt.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Arctic Cat XF 7000 LXR http://www.blocket.se/vi/64897014.htm

Låter lite för bra för att vara sant tycker jag. Togs denna modell ens in i Sverige? Kan inte hitta andra på blocket av samma modell, alltså i touringutförande och med den färgen.
Känns som en usa-modell, tycker även att bilden ser ut att vara tagen i usa eller annat land..inte sverige i alla fall.

Vad tror ni?
Den gröna etiketten på framrutan påminner mycket om ett amerikanskt ledbevis. Sedan så vet jag inte om det är så många i Sverige som dubbar mattan och speciellt inte på en touring. Något i underkant på priset om annonsen skulle vara riktig.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Var nära en gång men han skulle ha en rätt stor summa i handpenning innan skotern ens skulle skeppas över. Säkert för att täcka kostnader för skatt, tull och regbesiktning och allt vad det är. Men pengarna som man skulle ligga ute med, tror det var typ 40'' i kombination med att det tog rätt lång tid, gjorde att jag sket i det