Stora Arvidsjaur Tråden

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
13-14 Mars har jag bokat stuga! 3-6 Skellet-bor kommer och förstör! :)
nu är stugan bokad på camp giesela
26-28 mars finns vi kalixbor på plats i arvidsjaur
för lite ryggknäckar körning :)

ska införskaffa spade i helgen tror den kommer behövas då vi inte e riktigt vana med snömängden....

hade så gött allehopa...
Välkommen upp till "Snöriket" !
Så här såg Nasaleden utanför Camp Gielas och upp till Vittjåkk ut, i Torsdags.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
För att komma bort från vattendrag med stöpis och branta backar, som försvårer ledprepareringen så har vi rekonocerat en delvis ny sträckning av Reivoleden.
Den nya sträckan är rödmarkerad.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Yey! stugan är bokad! på lördag och söndag ska det köras skoter i A-jaur! hoppas på kanonväder ocjh kanonföre! Vars äter vi och tar en afterlynx-pilsener på lördagen?
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Hur är föret där upp nuförtiden, har ni haft några plusgrader så snön har packats ihop något?
Gillar man att bära så är föret perfekt.
Vi körde upp leden runt skjutfältet upp mot "Akka" i gårkväll.
Snödjupet är betydligt över metern, uppmot Genliden och bort mot "Akka".
Det hade dessutom bildats otroliga drivor på leden upp mot "Akka", vissa var över metern, så bandvagnen fick verkligen bekänna färg.
Men dom holländska militärerna som vi träffade på däruppe, var helt facinerad av naturen och snömängderna där uppe, detta var dom inte van vid, men dom körde också 206, så det var inga problem.

Snallarleden 1003&#.jpg
Snallarleden mot Abborrträsk
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Yey! stugan är bokad! på lördag och söndag ska det köras skoter i A-jaur! hoppas på kanonväder ocjh kanonföre! Vars äter vi och tar en afterlynx-pilsener på lördagen?
Tja, ni kan ju börja med en fin köttbit och en öl på Old Duck Inn, En av dom finaste pubarna i Norra Europa, måste ses.
Men dom stänger 23,00.
Men därefter promenerar ni rakt över "Nöjesgatan" bort till Capsicum, dom kör på fram till 02,00. Jag tror inte att Stalo har öppet i helgen.
Men vill ni ha Disco, så får ni bege er till "Lappis".
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Låter som det börjar bli fint före

Det enda jag får höra när jag är där uppe är att jag ska hålla mig borta för det blir alltid svinkallt där uppe lagom till jag åker upp

Förhoppningsvis blir det att åka upp nån helg i mars nu när det börjar bli lite varmare
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Låter som det börjar bli fint före

Det enda jag får höra när jag är där uppe är att jag ska hålla mig borta för det blir alltid svinkallt där uppe lagom till jag åker upp

Förhoppningsvis blir det att åka upp nån helg i mars nu när det börjar bli lite varmare
Kom upp vid valborg också, vi kommer säkert att behöva lite kyla då :)
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Tja, ni kan ju börja med en fin köttbit och en öl på Old Duck Inn, En av dom finaste pubarna i Norra Europa, måste ses.
Men dom stänger 23,00.
Men därefter promenerar ni rakt över "Nöjesgatan" bort till Capsicum, dom kör på fram till 02,00. Jag tror inte att Stalo har öppet i helgen.
Men vill ni ha Disco, så får ni bege er till "Lappis".
Tack tack för guidningen. 23.00 är lämpligt, man får inte förstöra söndagen!
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Exakt, det var väl för snöskoterkörningen som ni gör er en resa förmodar jag, knappast för nöjeslivet i A-jaur, speciellt om man nu kommer från Ske-å.
precis =)

Men av större vikt, om kravspecsen på middagsetablissemanget även är att dom visar Elitserien, vars käkar man då?
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
precis =)

Men av större vikt, om kravspecsen på middagsetablissemanget även är att dom visar Elitserien, vars käkar man då?
Med den kravspecen har du nog problem. Det finns idag ingen sportbar i A-jaur.

För något år sedan, så hade dom förra ägarna av Stalo Krog, sportutbud med canal +, men hur det är idag törs jag inte svara på. Men det är möjligt att dom nyaste ägarna har ordnat detta.
dom har visst också öppet för middag på Lördagkväll. Tel no. 0960-211 00

Men det är inte omöjligt att Old Duck Inn också har Canal +. För på hotellet så har dom satelitkanaler på rummen, så ni kan ju ringa dit och höra Tel no. 0960 171 00
http://www.hotelledstrom.se/swe/default.asp
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Vet inte om ni sett dessa bilder tidigare, men är några härliga "Akkabilder" för ni som gillar detta område.
[video=youtube;8pxXxRpZ7Tw]http://www.youtube.com/watch?v=8pxXxRpZ7Tw[/video]
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Sjukt mkt snö i Norrbotten nu ... Helt bottenlöst överallt. T.o.m Piteå har mängder av puder! Var upp till Jäckvik i helgen som var och vi fick bära skoter som aldrig förr. Helt bottenlöst och sanslöst poröst.

Växthuseffekt my ass.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Haha...kollade precis smhi, snö hela j-vla helgen

Ni som ska upp till Arvidsjaur, planera ALDRIG att fara samma helg som jag är där, garanterat svinkallt eller snöstorm
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Jag siktar på att åka upp nästa helg iaf. Räknar givetvis med sol & klarblått som vanligt....:loco:
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag siktar på att åka upp nästa helg iaf. Räknar givetvis med sol & klarblått som vanligt....:loco:
Var inte så säker på det, grabben fick såklart magsjuka inatt så det blir ingen Arvidsjaur tripp i helgen...så jag kommer förstöra vädret för dig nästa helg istället

Och som bonus: han som skulle ta upp skotern från Boden inte följer med nästa helg och jag taktiskt nog lämnade släpet i Arvidsjaur och skotern i Boden så blir det en härlig Umeå-Arvidsjaur-Boden-Arvidsjaur sväng med bilen först innan man kan börja köra
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Hur går leden från krokträsk mot malå? tänkte köra förbi tävlingarna till helgen om ungarna hinner friskna till

Går det att ta sig fram hela vägen till tävlingarna eller måste man stanna nånstans och gå?