Stora Arvidsjaur Tråden

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Jag och några kompisar tänkte upp och avsluta säsongen uppe hos er.

Det ska bli kallare på natten enligt Smhi så jag hoppas det fortfarande går att köra när vi kommer upp (Nu på Torsdag)
Nog finns det snö än, men det är ju ingen tröst om det blir + grader dygnet runt, då försvinner ju skoterföret ändå.
I dag gick det då att köra i vart fall. Och om det blir nattkallt så är det inga problem att köra även nästa helg, allra helst i "Akka-området".
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Jag och några kompisar tänkte upp och avsluta säsongen uppe hos er.

Det ska bli kallare på natten enligt Smhi så jag hoppas det fortfarande går att köra när vi kommer upp (Nu på Torsdag)
Det ser ju inte ut som att det blir det bästa vädret på Torsdag, Smhi varnar för regn !
Men Fredag-Lördag-Söndag verkar bli kanon :biggrin1:
Var upp en sväng till "Akka" efter jobbet. Helt otroligt skoterföre, tog några kort på hur det ser ut där uppe.
[

Nypistad led

Lilla liften, Vittjåkks skidannläggning

Vittjåkksfjällen
 

Attachments

Last edited:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ojdå....jag som tänkte upp och fiska (och inte med pimpelspö) i slutet av Maj......ser ju nästan ut att vara lite för mycket snö kvar
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Undrar om folk tror att skoterföret är över för denna vinter ? igår körde jag och min son en liten sväng på 24 mil i underbart före
Isarna ok?

Är det inte rätt hårt både på och utanför lederna?

Kanske ska man lura med någon vän för en SISTA tur i helgen :)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Isarna ok?

Är det inte rätt hårt både på och utanför lederna?

Kanske ska man lura med någon vän för en SISTA tur i helgen :)
På morgnarna är det stenhårt, men det mjuknar upp lite framåt dagen.
Men nu är det nog över, för denna säsong, även om snön fortfarande ligger kvar. :bawling:
För nu verkar det vara slut med minusgrader på nätterna och till helgen har smhi lovat + 20 !
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Någon som har lite bilder eller tom filmklipp från vintern i Arvidsjaur?

Blev inte så mycket för min del.....av någon outgrundlig anledning var det antingen svinkallt eller snöstorm när jag var där :hmmmm:
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Så vad säger arvidsjaursborna som kan sin bondepraktika? Kan vi med nya maskiner komma och köra in dom första helgen i december även iår? :)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Så vad säger arvidsjaursborna som kan sin bondepraktika? Kan vi med nya maskiner komma och köra in dom första helgen i december även iår? :)
Oavsett om tror på Bondepraktikan eller ej, så kan man köra snöskoter denna helg, i vart fall runt "Akka". Men kanske bäst att tillägga, om det blir en något sånär normal "Arvidsjaurvinter". :nod:
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Utan att bli för politisk så känns det bra att V har blivit ett parti som kämpar ute på marginalerna


Hur är det med snön däruppe har ni börjat få dom första flingorna än?
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Det första man möts av när man vaknar är strålande sol och en vit gräsmatta. Det är inte mycket men de är iaf SNÖ!!! :D