snuten

E

elan250 deluxe

Såg att några var lite småsura på oss som "buskör". Ni säger att vi förstör för er som vill "åka skoter".
Åk ni eran lilla skoter och låt dom stora gossarna "köra skoter" ifred.

*lol*
 
S

Suneblytå

elan250deluxe! Lite sura! på sådana som dej blir man inte lite sur på utan redigt förbannad på, du har ju ett iq på 5 minus daggmask för helvete. En fet smäll är vad du behöver för att fatta en så enkel sak. Hoppas att det är dej vi får läsa om på nästa dödsruna...

Ps. Nu är det inte så att jag önskar livet av någon. Men om det blir någon mer som måste sätta livet till så må de bli du!
 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
jajaja!!
ska dom jaga fyllon så behöver dom inga värstings maskiner....
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Ju överlägsnare maskiner desto kortare jakt, kanske man kan säga.
Dessutom får man hosta upp pengar för vilken skoter som helst.
Jag tycker att det är en bra idé.
 
S

starre

Ni måste ju vara helt dumma i huvudet som tycker att vi ska köra ifrån snuten varje gång man ser dom. Om dom vill tar dom ändå fast dej så småningom. iq fiskmås!!!
 
N

Nilla

Jag läste inlägg nr. 40 och 41 och håller med Suneblytå!!!
Varför finns det sådana som elan250deluxe???
 

stigge

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
Arvidsjaur
Håller också med inlägg nr. 40 och 41.
Höjde vi bara det frivillga bidraget med ytterligare 20:-, så räckte ju pengarna även till några blymantlade 30-06, garanterat att dom hurvar om vid träff.

Då kanske det blir lugnare i framtiden.
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
spelar ju egentligen ingen roll om polisen har 300hk i skotern.. dom måste ju änven kunna hantera det! bättre att lägga dom pengarna på förbyggande syften.. som undervisning i skolan..

en polis kan inte vara överallt! dom kanske kan stoppa 10% av all fyllekörning!
om man i stället tog en undervinsing i skolan eller under skoterkörkortsutb så skulle garanterat 20& färre köra onyktra vilket leder till att färre skoterolyckor händer!


 

Andreas

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Östersund
Visit site
Mjo de är ett problem med alla fylle körningar och annat jävulskap.. men att det bara är unga personer som ska vara orsaken till alla jäkelskap kan jag inte hålla med om..........
 
N

Nilla

Vi kanske ska höja åldern på skoteråkarna, från 16 till 18 år till att börja med (hjälper föga men det visar att vi inte tollererar vad som helst).
Ut bildning i all ära men finns det ingen som följer upp att man följer lagarna, så har utbildningen ingen funtion för dom som resonerar som elan250deluxe. Vi måste få fram ett mognare sätt att se på varandra som indevider oavsett intresse.
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Fylleristerna som kör skoter är inte kring 16 år. Jag tror inte att det skulle hjälpa med höja till 18 år. För de flesta fylleristerna som åker fast är över 20 år.
 
N

Nilla

Det är inte fyllerit på skoter som ja är ute efter enbart, utan mentaliteten när man tycker att lagen skit och gör som man vill och skiter fullständigt i den stora massan!!!
Själv skulle jag vilja att det kunde vara helt lagfritt när det gäller skoteråkning men som vi ser så finns det alltid ett litet gäng som förstör totalt för den stora massan, så vi som håller oss till reglementet kommer att få massa skit på grund av en liten klick inkompetenta idioter.
Fylla på skoter vill jag inte tro att det är värre än något annat.
Ge polisen mycket större resurser till att kolla upp det här med fyllan på skoter, och sätt en nolltollerans på det.
Nolltollerans ska det var på all brottslighet, för det skulle ändra synen betydligt på att det är ballt att dra snuten som vissa tycke är så häftigt, det är bevisat, New Orlins sjönk brottsligheten med 70% sen de införde nolltollerans.
Och låt polisen använda sina vapen.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Ja, det är riktigt.
Om man ser till att ha en uppsättning regler som är så enkel och lätt att ha i huvudet att till och med elan250deluxe kan memorera och sen har påföljder som är ruskiga så kanske folk skärper sig.
Men!
Då får det inte finnas en massa fjoll som kan tolkas utan det ska klart redas ut vad som gäller, prejudikaten ska finnas "online".
 
P

Pilot

Du drar aldrig en helikopter för han lägger sig bara över dig och då är det slutkört.

Du ser nämligen ingenting på grund av den snö han virvlar upp.
 

jojje

Medlem
1 jan 2000
13
0
1
Det är dom stora gossarna som åker på crossbana och sen har vett att ta det lugnt efter leden. Det är bara fega små gossar som försöker hävda sig på leden men aldrig skulle våga sätta sin fot på en crossbana. Vill ni köra hårt leta er då till en bana, annars kör med insidan..
 

Hasse1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Varför allt detta snack? Kan vi inte bara gå ut och ta våra skotrar och visa almenheten att vi kan köra enbart på leder, och vi kan stanna vid väg övergångar. Vi ska vinka och hälsa på en skidåkare som vi möter på liden. Visa att vi är en vanlig meniska och att vi kan visa hänsyn till andra. Ska det vara så svårt att göra det. Hur gör ni när ni kör bil? kör ni på trottoarer, mot enkelriktat, genar ni över grannens tomt och kör ni fulla då också? Jag tror faktiskt inte att ni gör det. Men så fort ni sätter er på en skoter, ja då är faán lös. Ta er i kragen och beteér som folk. Så slipper vi vara rädda för polisen.
 

ricke har en lynx

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
det där svamlet om att förbjuda snöskotrar....knappast!hur många tror du/ni inte kommer att köra ändå? jag hade då iaf kört ändå.sen tycker jag att folk som gnäller i tex tidningar om alla som buskör osv är fel.alltså att dra alla över en kant.så skärp er!d var allt jag hade å säga
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Dom kommer nog inte att förbjuda skotrar över huvud taget. Men alla antiskoter mäniskor har ett jävelusiskt inflytande på de som styr detta land, kolla bara på hur median styrs (svt och sr)exempel, vad är det som visas är det något posetift som man får se och höra? nää inte direkt, så om man lägger ihop 1+1 ser vi att det inte är någon självklarhet att man ska få åka skoter.
Så om man inte börjar att värna om skotern nu, så blir inte ja förvånad om det blir skoterförbud som i Norge (endast ledåkning)
Frågan är vad det är för problem att hålla sej till reglementet.
Om det inte är för att man tycker att störst bäst och vackrast så vet inte jag...
MUPPAR FINNS DET GOTT OM!!!