snuten

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Jag kan ju bara tala utifrån mig själv, men ser jag någon som buskör utgår jag ifrån att denne någon är en ung kille, 16-18 år. För oftast har inte de minderåriga åkarna tillgång till så kraftiga maskiner.
 
D

Deleted member 6797

ja sluta klaga. en polis som ja känner kör en rx1 mountain turbo så dom drar man inte
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag har en liten rolig historia att berätta första å sista gången jag blev stoppad av polisen med skoter hehe!

Jag å en tjejkompis var påväg till nån skoterbio i Gällivare! Jag ska precis ut på "träsket" så möter jag 2 st skotrar med självlysande västar.. tänker inte mera på de utan kör vidare.. då helt plötsligt ser jag brevid mig på vänster sida att han kör upp jämsides med mig å vinkar... haha, jag vinkar tillbaka å kör lite snabbare.. då kommer han upp igen jämsides å vinkar! Haha vafan är dehär tänkte jag.. jag ignorerar han å kör vidare.. då helt plöstligt börjar han å preja sig in framför mig! Jaha vad kan ja göra, jag stannar å tänkte fråga vad i helskotta han håller på med, då står de polis på ryggen! Hahaha... jag tar av mig hjälmen å ber om ursäkt att jag inte stannade man jag trodde han hälsade o var övertrevlig! Han bara skrattade å sa att jag inte hade nått tjuvaktigt beteende hehe, jag fick blåsa, visa skoterkortet å sedan köra vidare! :D

Kan man skratta åt än idag =)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jag har en liten rolig historia att berätta första å sista gången jag blev stoppad av polisen med skoter hehe!

Jag å en tjejkompis var påväg till nån skoterbio i Gällivare! Jag ska precis ut på "träsket" så möter jag 2 st skotrar med självlysande västar.. tänker inte mera på de utan kör vidare.. då helt plötsligt ser jag brevid mig på vänster sida att han kör upp jämsides med mig å vinkar... haha, jag vinkar tillbaka å kör lite snabbare.. då kommer han upp igen jämsides å vinkar! Haha vafan är dehär tänkte jag.. jag ignorerar han å kör vidare.. då helt plöstligt börjar han å preja sig in framför mig! Jaha vad kan ja göra, jag stannar å tänkte fråga vad i helskotta han håller på med, då står de polis på ryggen! Hahaha... jag tar av mig hjälmen å ber om ursäkt att jag inte stannade man jag trodde han hälsade o var övertrevlig! Han bara skrattade å sa att jag inte hade nått tjuvaktigt beteende hehe, jag fick blåsa, visa skoterkortet å sedan köra vidare! :D

Kan man skratta åt än idag =)
haha jadu :laugh: med snack kan man komma långt, jag har då inte blivit stoppad nu efter jag kom i laglig ålder, skulle dock vara roligt att se polisen i spåret någon gång.. Sett dom i fjällen på lååångt håll påsken förra året. Känns nästan bortkastat att jag tog förarbeviset :rolleyes:

BTW: synd att dom har slutat med skoterbion nu..
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
haha jadu :laugh: med snack kan man komma långt, jag har då inte blivit stoppad nu efter jag kom i laglig ålder, skulle dock vara roligt att se polisen i spåret någon gång.. Sett dom i fjällen på lååångt håll påsken förra året. Känns nästan bortkastat att jag tog förarbeviset :rolleyes:

BTW: synd att dom har slutat med skoterbion nu..
Haha jag lyckades bra hehe! Jo när man väl har fått kortet så vill man väl bli stoppad.. kanske hehe! :D

Jo de var riktigt synd! Tyckte de var en bra ide av grimman!

Visst vare RR 1 och RR 2 man fick se? =)

/F
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Haha jag lyckades bra hehe! Jo när man väl har fått kortet så vill man väl bli stoppad.. kanske hehe! :D

Jo de var riktigt synd! Tyckte de var en bra ide av grimman!

Visst vare RR 1 och RR 2 man fick se? =)

/F
Jo man har suget att trycka kortet i näsan på dom då jag inte gillar dom så mycket här i stan och jag har mina skäl.. :rolleyes:

minns inte, tror nästa det bara var 1an man fick se. Det var en rolig händelse som jag längtade till tills jag fick kortet men sen var det inge mer :( alla gamla sura skidåkare fick iaf se att Gällivare faktiskt ÄR en skoterkomun.. :hahaha:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Enda gången jag har sett snuten när jag kört skoter var när dom stod med bil och hade kontroll vid en led dom korsa en häst väg när man skulle till och från älven.
 

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
Själv skiter jag i vad folk säger. _Mer_ poliskontroller i högriskområden som tex runt skidanläggningar så de där j*vla fylledruttarna åker dit. För nog f*n är vi trötta på att bli kolektivt bestraffade för att några nötter inte kan sköta sig. Jag inkluderar speciellt folket från fjollträsk som hyrt eller lånat skotern av någon släkting som man ser komma genandes från något förbudsområde och som gnäller på att pistmaskinsförarna är gnälliga.

(ursäkta min gnälliga ton men har krossat stortån under en hyll j*vel)