snuten

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
De är inte som de var på gamla godatiden på detta forum, verkar vara mest småungar som skriver här nu mera..håll er till skoter.com forum istället!
 
S

Suneblytå

Vi kanske ska förbjuda skoteråkning totalt en stund så att dom som förstör fattar att det inte är så långt borta som dom tror!!!
 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
men allvarligt talat så tror jag att dom som kör och förstör nu, de är dom som skulle skita i om de blev förbjudet att köra skoter, så de är dom dom kör "normalt" och lagligt nu, som skulle förlora på det...

ett exempel är ju crossar, dom är ju olagliga att framföra på allmän väg, men där jag bor så är det ingen som bryr sej minsta lilla, och jag tror att de skulle bli lika med skoter om de förbjöds

//rmk
 

Magnus1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
71
0
0
Prova att va lite diplomatisk nästa gång, det är ingen konst att klara sig från böter vad gäller skyltplacering . Inled inte konversationen med t ex " Öh , vad vill du snutjävel?" Du har uppenbarligen inte blivit jagad med Helikopter. Om dom vill hoovrar dom över dig tills du får soppatorsk
och sedan går dom bara ner och plockar.
Men det är klart , det händer sällan i Örebro.
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
SNÄLLA DU TÄNK PÅ ATT OMMAN KÖR ..LÄNGS EN SJÖ*TÄRNASJÖ*VID DETTA TILLFÄLLE SÅÅ KOMMER HELKOPTERN...SÅ E DE BARA ATT ÅKA IN LÅG LANDET SOM JA GJORDE*1 GÅNG* STANNA SKOTERN*...
DE STÅR DÄR ÅÅ HOVVRAR... 4L MINUTEN TYP.. VENTUREN KOM KÖRDE BARA KANSKE 100 METER DROG PÅ ÅÅ VEK ÅETT ANNAT HÅLL ..VENTUREN ...KOM ALLDRIG MEN .. MEN HELICOTPERN STOD DÅ ÖVER MIG ETT ANTAL MINUT ER INNAN DEN DROG SIG DÄRIFRÅN SÅ .. DE GÅR!..JA KANSKE INTE E DEN LAGLIGASTE NÄR DE GÄLLER HASTIGHET .. MEN FÖRARBEVIS DE HAR JA IAF:p
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Vad XCR60098A håller på med här är att briljera med sin dumhet.
Om han verkligen fått en polishelikopter att "tappa taget" så har han bara vunnit en kort seger och endast för egen del.
Vi andra då?
Tänker du inte ett dugg på oss?
Det stänker rejält på oss när du bär dig åt som du säger att du gör.
Att sen komma och gnälla på skyltböter!
Fattar du ingenting?
Klappjakten på skoterfolket beror just på sådana tilltag!
Förresten, vad föranledde helikoptern att jaga dig?
Det kan väl knappast ha varit skylten?
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
kallas att ha roligt i vår vackra miljö!!!!:)
leka lite utanför leden i ett naturreservat var in´get att rekomendera
 
R

Rajd for life

Skulle några som bestämmer om skoterkörning läsa detta så skulle skoterförsäljningen stoppas omgående och ett totalt skoterförbud införas. Man blir ju rädd när man läser om -"Va då? De kör ju på gamla lynx, de kör man ju ifrån som skit!". Jag hoppas vid gud att ni inte har körkort. En så pubertal mentalitet är ju skrämande. Sedan att skryta att man har förarbevis? Jag har sett cirkusapor ta förarbevis, sedan kanske du vet att det att det är omöjligt att bli av med beviset. Där emot körkortet kan du bli av med.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Håller fullständigt med.
Börjar inse att det troligen är jonkevidbron som döljer sig bakom nicket ovan.
Mot dumhet hjälper inget vaccin, tyvärr...
 
S

Summitåkare

Jag tycker det är bra att polisen visar sej på leden ibland inte för att jag är en gnällig person men det kanske hjälper mot dom som kör onyktra.En sak tycker jag är löjligt om man har 200 meter till leden och kör sakta och inte stör någon och mitt på blanka dagen så blir man stoppad och får böter.
 

Hasse1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Vem rårför att du får böta. för att du kör 200 meter? Jo de är de som skryter att dom kör ifrån polisen, samt att de skiter i skoterlagarna. De gör så att vi som har 200 meter till leden får böter.
 
L

Luger

Dom har i alla fall vapen, och jag hoppas att dom använder dessa mot alla idioter!!!
Kulan åker ni inte ifrån era d####la mifos...

Den som lever får se.
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Jag tycker att alla registrerade skoterägare ska ge polisen 100 kr i var till nya värstingskotrar, så att alla som har det svårt att fatta kan få motstånd, turbomatade RX-1 skulle passa dom bra.
Det finns 250000st regade skotrar i sverige i dag, det skulle betyda att polisen kunde få 25 mille att köpa skotrar för bra va!!!
Sen kan alla muppar få bita i gräset.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Bacon!
Där satt den! Det är ju så man ska göra!
Kan inte skoterleden.net instifta något slags polisstipendium baserat på detta?
Makthavarna ska ju minst ha en mandatperiod på sig.
Forumchefen!
Lyssna på Bacon!
Gör nåt!