Jo jackan är verkligen en hit. Det är en överlevnadspryl rent av. Huvan är lite tajt och pm:a gärna om hur du sydde om huvan och om resultatet.
Kul med en vettig kommentar om min provokation ang sosseriet. Det är på hälften allvarligt menat då det är partiet med stor S som beskurit glesbyggdens livsvilkor inte bara genom skoterförbud. Att under deras mandatperiod har det svamlat till det med skoterförbud på min bakgård orkestrerat Uppsala fjällklubb och stf.
Storbritannien är ett dike helt riktigt men det får vi ta en annan gång.
Det finns en präktighet runt skoter säkerhet som gör mig illamående. Jag äger alla förekommande skydd såsom hjälm rygg axel armbåge knäskydd krossskor. Det är inget att ha på fjället... efter att ha kört 10 mil sedan växla till skidor å stick ut å fiska eller jaga.... att stå i snålblåsten och klä av dessa prylar finns inte på kartan.
Ni som använder dessa gör det men det är ingen standard som är önskvärd på annat håll än en krossbana.
Ja så här i efterhand skulle jag köpt en canada goose. Troligen en resolute eller en baffin. De kostar lika mycket som peakjackan och är både varmare och mera funktionella. Dock ska jag nämna att peakjackan inte på något sätt är dålig om jag bara reder ut huvan med trevägsjustering. Fast jag har heller aldrig frusit med peakjackan så det är ingen katastrof egentligen. Men om några år måste jag byta ut denna och då får det nog bli en gås som innefolket i södra Sverige har.
Jag ska komma ihåg det där om PM.
Gör som du vill, det tycker nog alla andra också. Vad som irriterar folk är att du idiotförklarar andra. Gör vad du trivs med helt enkelt. Jag har kört 240 mil de senaste två månaderna och bara 20 med hjälm.
Och för den som tror att alla andra länder är "the shit" och fritt så inihelvete så kan jag nämna Minnesota med sin "lemon law" där tillverkaren av en bil har 30 dagar på sig att åtgärda ett garantiåtagande.