Snödjup i Sverige just nu?

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Men va fan, pessimist konsulter hela högen!! Haha jag hade åsså soc i morse! Men lever med övertygelsen att tar jag mej bara fram till kårsa glaciären så nog fan ska jag hitta puder! Kan omöjligt vis regna på 1200möh.. Snarare tokdump..
Omöjligt? Det roliga är att det nu är ( i alla fall i norra Dalarna) är varmare på fjället än i dalgångarna. Ex Idre fjäll hade + 5 grader o Idre by -10.
I Grövelsjön var det snö i träden o 55cm i dalgången men nu nästan bart på fjället.
Blåhammaren 1090möh +4,2
Intressant väder!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Omöjligt? Det roliga är att det nu är ( i alla fall i norra Dalarna) är varmare på fjället än i dalgångarna. Ex Idre fjäll hade + 5 grader o Idre by -10.
I Grövelsjön var det snö i träden o 55cm i dalgången men nu nästan bart på fjället.
Blåhammaren 1090möh +4,2
Intressant väder!
Jåjå, men inte i norra Sverige.. :)
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Nää, ja e inte så orolig! Brukar ju köra puder på glaciären midsommarhelgen!
Underkylt regn däremot verkar inte ta hänsyn till varken höjd eller kallgrader ner mot -30.. Sen så har termometer hittat tebacks till -sidan för en timme sen! Å det ska snöa oavbrutet till måndag!! Så det fylls nog på.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Men va fan, pessimist konsulter hela högen!! Haha jag hade åsså soc i morse! Men lever med övertygelsen att tar jag mej bara fram till kårsa glaciären så nog fan ska jag hitta puder! Kan omöjligt vis regna på 1200möh.. Snarare tokdump..
Här har vi nu gröna gräsmattor med slask och is.... Flytta hit så får vi se hur jävla optimistisk du är!!

Hur ser jobbläget och fastighetsmarknaden ut i närheten av gränsen?
 

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Krille, du känner möjligtvis inte för å guida lite å fira midsommar i pudret med ett gäng från Sollefteå? :p Låter ju helt jävla med puderåkning i midnattssol, när "vanligt folk" dansar runt en grön pinne, svammlar runt i fyllan å ser dumma ut... :p

Nästan så man blir sugen å flytta norrut... :)
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Vadå regn å gröna ängar. Förstår inte vad ni pratar om...






Nä skämt åsido! Varit samma skitväder runt Hemavan trakterna också så snön har packat ihop sig rejält. Kommer att slå om ikväll och bli kraftiga minusgrader imorgon så då blir de ju stenhårt. Får hoppas de kommer någon slags dump av snö tills på söndag. Planen var att köra in skotern men men...
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Här har vi nu gröna gräsmattor med slask och is.... Flytta hit så får vi se hur jävla optimistisk du är!!

Hur ser jobbläget och fastighetsmarknaden ut i närheten av gränsen?
Välbetalda jobb och mycket av dem :) Men att få bostad är bara att glömma......

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Skurenskoter

Välkänd medlem
1 feb 2013
150
0
6
Skellefteå
Jäklar vilken botten vi i Skellefteå fick! Rent av 0cm, på sina höjder 30cm = snöhögar.. Nä, sen vinter säger jag bara.. Ingen snö före nyår så åker skotern iväg!
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Jäklar vilken botten vi i Skellefteå fick! Rent av 0cm, på sina höjder 30cm = snöhögar.. Nä, sen vinter säger jag bara.. Ingen snö före nyår så åker skotern iväg!
Har inte smält undan häruppe än, visst de har ju sjunkit men är kvar ett lager stenhårt :)
Ska komma nederbörd under natten..bara å hoppas att de blir minusgrader för annars lär vi ha barmark också snart :(
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Nu vräker kung Bore ned massor av det vita guldet i boden just och väntas komma 1-2 dm SNÖ till imorgon

mvh-SnowriderHenke
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Nu vräker kung bore ned massor av Snö i Boden just nu och kommer att komma 1-2 dm Snö till imorgon Bitti

mvh-SnowriderHenke
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Välbetalda jobb och mycket av dem :) Men att få bostad är bara att glömma......

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Bara att bygga en stuga i gränsen och pendla till nått litet hål att köra maskin i då!


"SLÄTABJÄRN"
Husvagn finnes men jag undrar vad sambon skulle tycka om att bo i husvagn året runt med två små glin..

jobba 7dagar i stöten kanske och stanna där uppe under ledigveckan de gånger det suger i skotertarmen..

CE-kort och maskinvana finns, men är gärna intresserad av en logistik eller transportledarroll. Hojta till om just DU råkar sitta i styrelsen eller i någon chefsposition! ;)

OBS! Slickar gärna röv så länge det är bra betalt! OBS!
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Bara snåljåpar som bor i husvagn.. Du får ett hus i Kiruna lite billigare än en etta vid Medborgarplatsen i stora staden Stockholm! Dvs just över 2 mille. Å nu är vägen avstängd och det börjar cirkulera bilder på fastkörda långbandare och bedrövade piloter.. Det brukar betyda att fastkörningen på bilden är den 5 i ordningen!!! Fan va jag gillar snö!!
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Är i hemavan just nu och kan inte säga något annat än AWSOME! helt gudomligt före trots att de lät som att det regnat här tidigare i veckan. Skulle tippa på att de var kring 80cm på fjället :) åk hit om ni vill ha snö!
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Är i hemavan just nu och kan inte säga något annat än AWSOME! helt gudomligt före trots att de lät som att det regnat här tidigare i veckan. Skulle tippa på att de var kring 80cm på fjället :) åk hit om ni vill ha snö!
Hur är det nere i byn? Har det inte tinat där?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Är i hemavan just nu och kan inte säga något annat än AWSOME! helt gudomligt före trots att de lät som att det regnat här tidigare i veckan. Skulle tippa på att de var kring 80cm på fjället :) åk hit om ni vill ha snö!
Är också i Hemavan och kan inte mer än att hålla med!