Snödjup i Sverige just nu?

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Absolut det ska vi, kommer garanterat fler gånger, detsamma gäller ju dig om du skulle få för deg att ta dig söderut :)
Ja fan det där var riktigt tråkigt! Speciellt som det gick att köra runt i bäckravinen visade det sej... Skulle ha tagit frostskador i stället! Eller inte..
Ni får höra av er om ni kommer upp fler gånger..
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
vi ska upp till gördalen efter nyår men vet i fan om det hinner bli snö så de räcker tills dess :( , vart finns de snö annars närmast ? kommer från örebro , tacksam för tips
Det är ju en halvmeter i byn och som jag förstått det mer uppöver, sen huruvida det räcker eller inte tänker inte jag svara för.
- Däremot ska det vara bottenlöst..

Ser man till väderleksrapporterna så är det bara SMHI som säger att det kommer bli någon enstaka plusgrad från nu fram till jul.
Knivigt läge men jag kommer nog vara där mellan jul och nyår.
 

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
ok kollade yr.no nu dom visar iaf minus tom 18 dec , men ingen snö at tala om men det kan ju hinnas me blir nog g dalen 1 jan o framåt nåra dar iaf då
Det är ju en halvmeter i byn och som jag förstått det mer uppöver, sen huruvida det räcker eller inte tänker inte jag svara för.
- Däremot ska det vara bottenlöst..

Ser man till väderleksrapporterna så är det bara SMHI som säger att det kommer bli någon enstaka plusgrad från nu fram till jul.
Knivigt läge men jag kommer nog vara där mellan jul och nyår.
 

miccesolinas

Medlem
7 nov 2012
38
0
1
norrlands kusten
Åkte i Hemavan för två helger sedan och helt ok på myrarna nedanför fjället där det gick bra att burka på i knädjup snö och på baklandet var det ännu bättre.
Det var ännu bättre helgen som var enligt flera rapporter från div folk :)
Fick en film med både skidor och skoter åkning på Jo fjället, och på toppen som vanligt vindpiskat.
[video]https://www.facebook.com/photo.php?v=10152127098694903[/video]
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
någon som vet vad som är närmast att åka till från Stockholm för att få lite snö?, behöver inte va nå massor för det förstår jag att det inte är än, men iaf så man kan prova skotern en dag ordentligt så att man vet att allt lirar och för att dämpa suget lite innan man beger sig högre upp:) har hört rykten att det kommit en bra sudd i Gävle?
 

leveland95

Medlem
28 dec 2012
20
0
1
Linghed
vi hade 3 dm för några dagar sen här i Dalarna 3 mil utanför Falun i Linghed, nu blire lite tö så det få sjunka ihop och blir en bra botten, nu är det 1,5 dm :)