Snödjup i Sverige just nu?

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Skulle behöva snacka lite med Bore, nån som sett han på länge?
-Verkar hålla sig borta mellan maj och januari..
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
någon som vet vad som är närmast att åka till från Stockholm för att få lite snö?, behöver inte va nå massor för det förstår jag att det inte är än, men iaf så man kan prova skotern en dag ordentligt så att man vet att allt lirar och för att dämpa suget lite innan man beger sig högre upp:) har hört rykten att det kommit en bra sudd i Gävle?
Gävle behöver du inte komma till, de kom runt 1,5-2dm förra veckan. Men de töar för fullt nu så snart är vi vell nere på noll igen.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Töväder är aldrig bra. Jag vill inte ha någon botten. Jag vill ha så mkt puder att det inte behövs botten.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Håller med, bor 2,5 mil upp/innåt från umeå, typ 5-10cm här.. Man längtar ihjäl sig :(
Typ Bodbyn?

Jag kommer ändå inte kunna köra skoter förens nån vecka in i januari så jag tar det lugnt! :) Men jag vill skotta snö och köra snöfräs!!!

Regnar lite just nu och är 7+ totalt värdelöst! Är ju inte grönt än men det ska vara plusgrader tills på fredag tydligen..
 
Last edited:

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Någon som vet hur snödjupet ser ut i kittelfjäll? Valet till helgen står mellan kittelfjäll och hemavan.. Hemavan vet jag hade runt 100 förra helgen men med tanke på dagens regn har det väl sjunkit ihop rejält :(
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Kittel är nog inget att ens tänka på. Tror Hemavan klarat sig ok. Är på jobb just utanför gränsen vid Hemavan och de är bra med snö här fastän de regnar. Ska väl slå om imorgon och börja snöa också?
Hade själv tänkt ut i Hemavan till helgen.
 
A

AssaultRMK

Ska till gränsen igen nu till helgen så då blir det en Live uppdatering med exakt snödjup! ;)
Du ska nog inte ha allt för höga förhoppningar trotts de senaste veckornas kräksnöande i kombination med storm. För idag så lovas det många plusgrader och uppåt 30-40mm regn i gränsen vilket kommer att totaldöda föret.
I Kiruna är det nu på morgonen plus 7 grader och snön har sjunkit ihop från dryga 30-40cm till 10-15cm.
Kolla yr.no
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Hur ser snöläget ut i Sälenområdet? Går det att åka led för att få några mil på inkörningen? Funderar på att åka upp tors - sön nästa vecka.
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Du ska nog inte ha allt för höga förhoppningar trotts de senaste veckornas kräksnöande i kombination med storm. För idag så lovas det många plusgrader och uppåt 30-40mm regn i gränsen vilket kommer att totaldöda föret.
I Kiruna är det nu på morgonen plus 7 grader och snön har sjunkit ihop från dryga 30-40cm till 10-15cm.
Kolla yr.no
Är också kirunabo och vaknade upp till detta skitväder.... var också påväg till gränsen nu til helgen, men det ser mörkt ut nu....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Blir nog att vänta med skoteråkning ett tag för hela Sverige, har tydligen inte varit såhär varmt i dec. sen 1932... typiskt att man köpte nytt i år! Det kommer väl förhoppningsvis mer efter jul... Blir stadig botten i fjälls iaf!
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Sjävl köpte man också "nytt" iår.. men nog kommer man få använda sen iallafall :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Men va fan, pessimist konsulter hela högen!! Haha jag hade åsså soc i morse! Men lever med övertygelsen att tar jag mej bara fram till kårsa glaciären så nog fan ska jag hitta puder! Kan omöjligt vis regna på 1200möh.. Snarare tokdump..
 

Simoninen

Medlem
10 nov 2013
44
0
1
Rosvik
Men va fan, pessimist konsulter hela högen!! Haha jag hade åsså soc i morse! Men lever med övertygelsen att tar jag mej bara fram till kårsa glaciären så nog fan ska jag hitta puder! Kan omöjligt vis regna på 1200möh.. Snarare tokdump..
Pessimist är nog det sista man är!!!!! Åker mer än gärna 55 mil enkel väg för lite snö!
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Låter bra de! Men man bör invänta nån slags snörapport innan man drar iväg..
Kommer själv att dra på en Sverige road trip när det börjar dumpa på alla extremsnö områden, åsså vill man ju se nya ställen och förhoppningsvis stöta på så många likasinnade miffo. Som möjligt!