Snödjup i Sverige just nu?

E

eMe181

känns lika bra att ta fram fyrhjulingen och börja leka, jag som trodde man skulle få kö nån skoter i vinter men så verkar det typ inte bli.... :(
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Känner samma sak, har en del som ska fixas på min quad, som jag tänkte vänta till efter vintern med. Men man kanske ska fixa den och köra istället.

Det här är ju tragiskt... vi hade 0 grader hela förra veckan, nu är det +5 igen.

känns lika bra att ta fram fyrhjulingen och börja leka, jag som trodde man skulle få kö nån skoter i vinter men så verkar det typ inte bli.... :(
 
E

eMe181

Precis, tar mig i röven och går ut nu och plockar fram 200cc:arn :) Brassa omkring lite i stan och styla är det tänkt :)

Men nog borde det komma snö nångång..
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ja men det blir ju svin fina isar, 5 cm is på sjöarna och botten blir ju rejäl. hoppas på minus gradigt och snölöst i ca 1-2veckor till sen får det ösa ner.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Akka 2011-11-13 Snödjup 0 mm. Temp +2 :mad2:
Akka20111113.jpg
Här ska det normalt vara nästan metern av fjunsnö.
Fördelen är dock att isarna blir stadigare och tjäle i backen innan snön = Längre säsong i slutändan istället. :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Var upp en tur till Borga idag, 5greder varmt och småljumma vindar...
Isarna har så smått börjat lägga, men det ser ut som en sen höst minst sagt. =(
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
läste en gammal aftonbladet. stämmer det att vet var - 21,9 grader i pajala natten till söndag? :O
(ja i år)
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Nåja... Vet flera vintrar då det knappt funnits snö till jul. Har ju varit snö tidigt nu i några år. Nog kommer det snö den här vintern oxå.
 
R

räsern

Nåja... Vet flera vintrar då det knappt funnits snö till jul. Har ju varit snö tidigt nu i några år. Nog kommer det snö den här vintern oxå.
Ja men det har aldrig vart så här mild luft som det är nu! Det är bara inse vi är doomed...