Snödjup i Sverige just nu?

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
Det känns som alla här inne, eller ja dom flesta är rätt taggad på vintern nu.
Men vafan boys, det är mitten på november nu, vänta en månad så kommer nog dom flesta här inne ha hunnit avverka ett par mil med maskinerna sina.. Det är som sagt inget att vara orolig över, det kommer så småning om för alla :) åtminstone jag är inte det minsta orolig :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ne, är inte orolig för att snön inte kommer komma, men hade ju varit roligt om den kom nu :)
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Snöar visst uppe på Dundret nu, väntar på att det ska komma ner till stan :)

EDIT: Nu kom det hit!
 
Last edited:

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Och här ska det komma ca 7cm på Söndag! :) Det är ju iallafall en början.

Jag får känslan av att allt är en månad efter det här året. Det stämmer rätt bra in på hur det har vart här iallafall.
 
E

eMe181

jag ser grönt -.-

nyss skulle de komma 1dm här, nu ska det inte komma nå alls :/
 
R

räsern

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13943876.ab Vad säger vi?? stockholmare verkar bara ska glömma säsong i vinter! Då man ser bilden längst ner där det står "GLÖM SNÖN Så här såg det ut vid Granfjällsstöten julen 2006". "Nu verkar det som att det blir en grön vinter igen." Tänker man har det verkligen vart så här?
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Ja, känns dock som det är som att spela på lotto. Man vet inte vad det blir först alla nummrena är dragna. Snön kom t.ex. vintern 2009-2010 här i sundsvall först i slutet på december så vad som helst kan hända=)!
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja bara jag som vill gräva ner mig nånstans när ja läste detdär?, nog för att man haft sälja skoter i tankarna ett bra tag men låtit bli i hopp på en bra vinter..., nu börjar ju tankarna luta åt försäljning igen haha ja fyfan, men inget man kan göra åt, vädret går ju int att ändra på, men man får ju somsagt se hur he bär av då snön väl kommer
 
R

räsern

Slängde ihop lite citat från 2008as vinter som vi väntas få möta igen!
2008-01-01 20:56
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
I Bollnäs har det kommit 10 cm idag, dock har temperaturen gått upp till närmare plus 2 snart och det börjar droppa massa vatten från träden :...( så jäkla typiskt

2008-01-02 22:35
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
i luleå äre då bara is överallt... NÄR KOMMER SNÖN!!

2008-01-02 23:50
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
2 cm i kalix

2008-01-03 14:01
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
I Luleå är de då knappt nå snö alls, less är man då :/

2008-01-03 16:58
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
Kom 4cm snö utanför Östersund idag

2008-01-03 17:13
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
I duved/Åre är det alldeles för lite iaf.

MYCKET UNDER DET NORMALA skulle jag då vilja kalla skiten!
Fy Fan, vill upp till Arjeplog nu..

2008-01-03 19:49
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
här har det kommit 20-25cm på 2 dagar om inte mer endå, och det snöar fortfarande

2008-01-08 15:25
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
aaaahhhhhh!! Va less man blir. Snö o man blir glad sen regn o ledsen o sen snö igen o glad igen o sen kom regnet igen o nu är man ledsen igen. Man blir ju galen, denna planet är verkligen på väg att förändras
 

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
Frågan är ju verkligen om man ska lita på väder gubbarna! verkar ju som att dom har tittat lite väl djupt i flaskan ibland när det gäller prognoser. läste för ett tag sen ett inlägg av en meteorolog som sa att det är ren chansning att förutspå väder. det kan vända på en femöring! ja tror att vi får vänta ett litet tag till på snön, men att det ska bli sån keff vinter som dom säger tror ja ej =)