Snödjup i Sverige just nu?

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
Känns ju bra surt när man har kostat på maskinen bra med stålar inför denna säsong och så kommer det inte nå snö..ÄN! men det är väl bara att vänta och ha tålamod =)
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Det är bara att inse att det inte blir nå snö i vinter så det är lika bra att knyta fast sig i skotern och bara fara rätt ut från hamnen.......
 
E

eMe181

Precis, här vid kusten gnäller alla att det inte blir någon vinter... HERREGUD, det är bara i mitten av november? Före dom här 2 snövintrarna hade vi tur om det ens blev snö före jul. Så palla ner, nog tror jag att vi plaskar i lite snö om en månad :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Haha jo det är många vid kusten som tror vi bor i fjällen, men är inte du en av fem som klagar mest och tycker snön är sen:p

Och plaska i snö? Är det sådan snö som ska komma så kalar jag mig bra utan:)
 
E

eMe181

Jooo, jag gnäller och intalar mig att det inte kmr nån snö tidigt bara för att jag har skaffat en skoter, plaska gör alltid den första snön :Dd
 

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Förra året så låg ju kom ju snön vid 5 November och låg kvar. Det snöade ju även 15-16 Oktober men det försvann lika fort.
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
på söndag ska det ju komma ett "riktigt" snöfall i norra norrland och ca -10 enligt vädret på SVT

Ja har satt en gissning på att första snöfallet som stannar kommer 13 December hos mig 6 mil norr om stockholm :p Man kan ju hoppas...
 

Zuluh

Medlem
4 jan 2011
46
0
1
Säter
Nu har det iallafall börjat blivit någorlunda kallt här i södra dalarna, eller ja, iallafall på morgnarna :)
 
R

räsern

Japp på söndag kommer det , i kiruna såg det riktigt bra ut enligt yr.no! sen efter det är det mest bara minusgrader så då ligger det nog, taggar som fan!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ja det är ju lite tråkigt, förra året den 20e november körde jag premiär turen på ny skotern å då vare "fina" leder(var inte massa sten etc) och ganska bra med snö allmänt.

Nu är det +7 och verkar inte vela bli snö på ett bra tag.