Snödjup i Sverige just nu?

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Någon som har koll på snödjupet här uppe i Gällivare? Körde efter Inlandsbanan mot Porjus igår och kände på myrarna att Renegaden fick jobba på riktigt hårt för att ta sig fram :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Väcker en tråd som känns aktuell igen... 9 grader plus har ätit snö så in i bomben i Piteå idag. Hur ser det ut i landet?

VÄRDELÖST med varmgrader!!!!!!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Här i Göteborg har vi varit utan snö länge...tur att man inte har skotern här :) Hoppas snön i Dalarna hålls kvar en tag till iaf
 
K

kenth

Det är ok med snö i dalarna, men med dessa plusgrader så har det satt sig ordentligt så pudret är borta för den här gången, tyvärr.
Vem har puder?
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Hä mätte med tumstock på ca 20 ställen i helgen, varierar mellan 50 cm till tjocka 80 cm hos oss :)
Då var jag ute på myrarna och upp efter rågångarna norrut mot sjön, halvvägs tills sjön åkte jag och där träffade jag djupast på ungefär 95 cm, inte vart såhär djupt hos oss på nästan 10 år, jag är nästan stolt :) Och det är ett paradis för skoteråkare det här :p Ospårad snö, höga backar utan stenar och träd, bara tjockt puder med lagom bärighet! Grizzlyn var i himlen!!! :D
 
E

eMe181

Nu är det ju inte för länge kvar tills denna tråd drar igång igen ;)

ÖVERTAGGAD!!!
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
En dum fråga kanske , Men finns det snö nånstans i sverige nu? :D Tänkte på nått fjäll borde det väl finnas? :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Bara det blir någon botten oxå :)
Jag antar att det kommer komma 2 m också?
Jajjemen, ryktas om 2m snö med 80 cm botten ;)
Eller så blir typ rimfrost :unsure: Orkade inte göra en nedräkning till det finns snö "påriktigt", det blev så mentalt påfrestande för de va så långt bort :tsk:

En dum fråga kanske , Men finns det snö nånstans i sverige nu? :D Tänkte på nått fjäll borde det väl finnas? :)
Jorå snö finns men för att ta dig dit lär du få hyra in helikopter typ... Men det lär finnas längs fjällkedjorna nära norska gränsen iaf, hur körbart det e är ju dock frågan...
 

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
finns det någon sida på viiida intenet som "kan förutspå" ungefär hur mycket snö som kommer? dum fråga kks men kan ju alltid försöka se om en sån sida finns ;D