Snödjup i Sverige just nu?

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
jag å farsan körde skoter 7 November 2010, och då var det körbart, men inte mycket i skogen dock. Men vid lucia gjorde vi andra riktiga, och då var det mycket snö! så i slutet / i mitten av november så bör det vara körbart!
 
E

eMe181

JAAAAAAAAAAA!!! blir så himla taggad när man vaknar på morgonen och ser att det bara är någon enstaka + grad....
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
9 november förra året tog jag första skotersvängen här i Sundsvall. Kom 15 cm blötsnö. Slutet på november hade vi runt 40 cm och 20 december passerade det 80 cm. Förra året var kanon hör i södra norrlandkusten.
 

Mxzzz

Välkänd medlem
12 mar 2010
198
0
6
Sorsele
skotertoken: samma sak här i sorsele, blev ganska sugen när man såg att idag äre den 16de:) en månad till skoterkörning:p

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
 
E

eMe181

VILL NI VETA EN JÄVLIGT BRA SAK??? KOLLA PÅ FREDAG OCH LÖRDAG!! DET VISAR ATT DET KAN KOMMA SNÖBLANDAT REGN I KIRUNA!! http://vader.svt.se/Vaer.aspx?ID=14761582

f.ö så har vi nästan minusgrader här!

Edit: Såg även att det skall snöa hela onsdagen i Abisko. Fyfan, är jävligt nära.... det bästa som hänt mig!
 
E

eMe181

haha ta det ironiskt ;) men vafan, bara att se att dom KANSKE utlovar snö någonstans i Sverige nu...

Har varit skoterkåt sedan i påsk när jag skaffade mig en ;)
 
E

eMe181

Beror på vad du menar normalt, men förra säsongen började morfar iaf köra normalt 15 november....
 
E

eMe181

ah, men det går ju ändå köra... kanske lite begränsat men det går ju åka... bara att använda skallen så går det ;d