Snödjup i Sverige just nu?

dalomracing

Medlem
19 sept 2010
36
0
1
Grycksbo
vi va till jädraås och lassade av vid kjellas mack idag, körde leden mot åmot en bit, varierade mellan 35-55cm, kan väl vart mer på nått ställe, sjöarna va de inte mkt snö på och dom va blöta fläckvis, rätt kul åkning idag. sen vart det en kort sväng åt andra hållet (skulle mot svartnäs) men körde vilse bland nå hus så då åkte vi hem. åkte dock inte mot ockelbo hållet så vet inte hur det såg ut ditåt.

dom hade 2 kartor, an äldre och en ny modell. 50/90kr
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
var ut å tog en sväng till vaikijaur idag å en mötte en pro rmk :) fan va snygga dom är:p angående snö djupet så vare ungefär 2-3 dm beroende på läge m.m. men det snöar på förfullt å hoppas att det inte slutar på 1 vecka.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Hur ser snödjupet och föret ut i åkersjöns trakten i nuläget, någon som har en uppdaterad info? Jag och några polare ska upp över nyår och åka och det verkar som de är rätt klent med snö där uppe eller har jag fel?
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Hur ser snödjupet och föret ut i åkersjöns trakten i nuläget, någon som har en uppdaterad info? Jag och några polare ska upp över nyår och åka och det verkar som de är rätt klent med snö där uppe eller har jag fel?
jo de e rätt har inte kommit så mkt snö däruppe än,men det kanske kommer,e ju ganska tidigt på säsongen än sålänge,finns väl 25-30cm MAX vet inte hur det ser ut på Fjället men de e riskabelt att åka dit då det inte finns nån botten alls,så de e nog bättre å vänta än att riskera att bli utan skoter hela säsongen
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Jasså, det va ju inte så mycket att hurra över då tyvärr, har vi mer hemma i bollnäs omr... men tror du att det är värt att åka upp över nyår alls då eller är det för tidigt? har dom börjat sladda lederna och så än?
 

InvR

Aktiv medlem
15 dec 2010
72
0
6
Söderhamn
http://helahalsingland.se/hudiksvall/1.2592577-snorekord-i-hudiksvall

någon mer än jag som är glad över att få smiska bottenlös puder nu? =)
Det är väll en underdrift att säga att jag är glad efter att ha slagit upp ögonen imorse!
Trodde inte något skulle kunna matcha förra vinterns snömängd, men nu tvekar jag inte en sekund.
Ryktas även om 2-4dm ytterligare inatt, och ca 1-2dm runt julafton!
Är inte helt värdelöst att bo efter kusten såna här gånger, ska härmed börja kalla våran kära hemby snöderala istället för Söderala :)

Blir till att smälla dit meshtyg i alla ventilationshål som finns på huven nu, sen ut och pumpa puder! :D

 

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
men precis =o vintern som var rycktades det om snörekord på säkert över 35 år o den här vintern verkar ju bli ännu värre än förra =S hade ju över 120cm förra vintern