Snödjup i Sverige just nu?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
vi har typ fått ett par decimeter så kan nog mkt väl stämma dock bara fluff fluff, så om de sku bli pressas ihop lite så äre inte lika mkt.
 

InvR

Aktiv medlem
15 dec 2010
72
0
6
Söderhamn
Har själv jobbat hela dagen i Hudik idag. Kommit mycket snö. Uppskattade att det nästan kom mellan 0,5-1 dm per timme.
Dom fick ju ta bandvagnar ut till kustkanterna:
http://helahalsingland.se/hudiksvall/1.2600881-bandvagnar-satts-in-i-pa-hornslandet'

Tur att jag slapp köra Caddyn dit.
Kan säga att Hudik inte är ensam om att få massvis med snö, som "KiNGsKoTeR" säger så har vi fått sjuka mängder här i söderhamn också.
Mätte ute vid skoterleden när jag kom från jobbet runt 17 tiden idag, då var det 98cm mitt på täkterna där det blåser! Och garanterat mer där det inte blåst omkring.

Summa summarum; Tror dem flesta kommer få en underbar vinter :D
 

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
alltså det är helt insane vad med snö som kommit i hudik, om inte runt hela kusten i gävleborg!, men det är ju som sagt bara fluff fluff men roligt ska det bli att köra imorgon, dom som inte tror oss kom ner med skotrarna så blir ni inte besvikna :)
 

InvR

Aktiv medlem
15 dec 2010
72
0
6
Söderhamn
suck... här är det närmare -35 och inte ser det ut att det ska komma någon snö den närmsta tiden...
Lider med dig! Är du sugen på en resa så kan jag bidra med avlastningsplats & boende 50m från skoterleden ett par dygn om du inte ids vänta tills ni får snö :) Bara roligt med nytt folk att åka med! Så samla ihop ett gäng och kom ner, om inte annat finns det billigt boende på div hotell och campingar om ni skulle få för er att komma och blir många.

~1m puder väntar ;)
 

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
ja seriöst asker ni kan fan få minst en halvmeter av oss i hudiksvall! fyfan vad jag kommer köra fast imorgon xD bilder kommer väl imorrn kväll :D
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Kan säga att Hudik inte är ensam om att få massvis med snö, som "KiNGsKoTeR" säger så har vi fått sjuka mängder här i söderhamn också.
Mätte ute vid skoterleden när jag kom från jobbet runt 17 tiden idag, då var det 98cm mitt på täkterna där det blåser! Och garanterat mer där det inte blåst omkring.

Summa summarum; Tror dem flesta kommer få en underbar vinter :D
Vi har fått grymt med snö här! vi får ta hit en traktor snart som får köra undan snöhögarna här på gården....
 

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
Kommer nog bli ett h*****e att komma ut på lederna ifrån långvind eftersom det inte är spårat där ut till e4an om det nu har kommit så pass sen jag va uppe i helgen och åkte =P btw nån som vet om det är ledat ifrån lindefallet ner till söderhamn? skulle va kul om nån ifrån "orten" visste =) mvh
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Jag tror att det ska vara det, har inte åkt själv. Men en kompis till mig bor i lindefallet och dom brukar åka neråt trönö mm. Sen ifrån trönö är leden uppkörd :)
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Mer bilder ffs!
Här i den norra delarna av kustlandet är det helt ok med snö, för att vara före jul, men söderöver verkar det ju vara nått i hästväg :)