Snödjup i Sverige just nu?

Rotax450

Medlem
27 nov 2010
42
0
1
Gällivare
Hmm nu ska de inte komma nå mycket snö i norrbotten står det på smhi:s hemsida.
Du vet hä i Gällivare har det kommit hyffsat med snö men det har vart en -20 till -30 förra veckan och nu dom två senaste dagarna har det blivit kring -1 grad... Så det kommer mer snö och MKT... jag känner det på mig :)
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Hur är snömängden/föret kiruna vs gällivare?
Ska kanske fara och köra med två polare på fredag...Tänkte vars det är mest lönt att åka av dessa två ställen?
 

Rotax450

Medlem
27 nov 2010
42
0
1
Gällivare
Hur är snömängden/föret kiruna vs gällivare?
Ska kanske fara och köra med två polare på fredag...Tänkte vars det är mest lönt att åka av dessa två ställen?
Ja i Gällivare har då folk börjat köra. var och promenerade och möttes av ett gäng skotrar efter leden :) bäst och passa på innan det blir puckelpist på våren xD Kiruna har jag inte en aning om men jag vet att vi har mer snö än i pajala :)
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
Skulle nog kontakta Kjell på Kjellas Mack i Jädraås tel. 0297-45034 och höra med han, han borde ha ledkartor ligger ju mittemellan Järbo å Ockelbo. Ska hämta maskinen där på fredag så jag ska fråga iafa man är ju sugen på powpow nu och har aldrig åkt i de området heller...

Henkan81, var mer precis kan du rekommendera att utgå ifrån är ju 2,5mil mellan Järbo å Ockelbo?
okej.. skriv här när du varit dit då. skulle ju underlätta om man fick tag på en karta och om man eventuellt kan utgå i från den macken.
 

ogren

Medlem
26 nov 2010
10
0
1
Såg på bilder att några hade åkt i Jädraås, gick det att åka mot Svartnäs eller fick man hålla sig omkring Jädraås ? Hur är leden mot Ockelbo/Kungsberget ?
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ingen som vart upp mot Årrenjarka elr Talvatis trakten? kanske finns många talvatis...(är en sjö) hur ser det ut där?
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Någon som har koll på hur det ser ut med skoteråkning i Funäsdalen just nu? Är det åkbart?
Om man kollar på ramundberget.se så står de snö djup 14cm och de brukar va mer snö där uppe än i funäs så jag tror inte de är riktigt bra före där än tyvär
 

donkiiii

Aktiv medlem
3 dec 2010
74
0
6
Östersund
okej.. skriv här när du varit dit då. skulle ju underlätta om man fick tag på en karta och om man eventuellt kan utgå i från den macken.
Finns inte sådär jätte mycket leder i området, folket spårar själva om inte led finns, men i terrängen var det för ca. 5dagar sedan 100cm och nu när det har satt sig en aning är det ca 80cm. Vet dock inte hur läget ser ut på lederna. Kan skilja uppemot 50cm från jädraås "city" och upp mot svartnäs vissa vintrar i snödjup.
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
Finns inte sådär jätte mycket leder i området, folket spårar själva om inte led finns, men i terrängen var det för ca. 5dagar sedan 100cm och nu när det har satt sig en aning är det ca 80cm. Vet dock inte hur läget ser ut på lederna. Kan skilja uppemot 50cm från jädraås "city" och upp mot svartnäs vissa vintrar i snödjup.
jaja det viktiga är ju att det finns snö och det verkar det ju göra. menar du att det skulle vara mer eller mindre upp mot svartnäs?