Snödjup i Sverige just nu?

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Sv: Snö

Snöar väldigt lätt snö här i umeå nu dom senaste dagarna! :) Drog ut skotran idag för en testrun längsmed cykelbanan (A)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

nej sry sa fel...

nu är det 2dm :eyebrows:
hehe fan avis man blir! Arbetskollega sa att det va runt 2 dm när jag kom till jobbet imorse! Taskigt:D Men vi har ngnstans mellan 5-10 här så va tvungen att ta en lite sväng på vägen, härligt va det! Men blir lite bättre till helgen då man drar till gällivare!! Jiihaa!
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Sv: Snö

va nyss och kolla i emådalen :) 4-5dm där och snöar fortfarande somfan..

edit: och så här ser det ut hemma :)

 
Last edited:

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Sv: Snö

Erib: Är det fullt åkbart i emådalen nu ? Det är väl där den där skoterparkeringen finns någon mil efter *svackan*? Vi ska åka någonstans på fredag men vet inte var..kanske kan vara bättre än kräckelbäcken?

/Martin
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Sv: Snö

Har kommit snö i luleå nu =) ca 10-15cm :eyebrows: det var 20 minus imorse vid 7 tiden i Antnäs :amuse: dock så har jag ingen skoter nu:eek:hwell:
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Sv: Snö

Erib: Är det fullt åkbart i emådalen nu ? Det är väl där den där skoterparkeringen finns någon mil efter *svackan*? Vi ska åka någonstans på fredag men vet inte var..kanske kan vara bättre än kräckelbäcken?

/Martin
Jo det är fullt körbart vi ska upp dit i helgen på lördag. Men jag tänker inte avslöja dom bästa ställena så du är där och förstör :) jo men det är en parkering där nånstans ja :)
 

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Sv: Snö

Erib: haha..nä det förstår jag! Men du som verkar känna till lederna där..så tänkte jag höra vart man ska åka? Sist vi åkte där så körde vi mot Noppikoski och det var mest en led som gick efter väg, dåligt med myrar och sådant kul :blink1:! Ska man åka mot Orsa hållet istället?

/Martin
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sv: Snö

vilka tycker du ska stå för dessa kostnader? :nuts:
iövrigt gillade jag ditt förslag och det låter inte helt omöjligt... :whistle:
Nu har jag funderat lite och kommit fram till ett förslag.

Först startar vi en fond där alla som vill ha mer vinter får betala in. Vi väntar tills vi har sparat ihop runt en halv miljon.
Då använder vi pengarna som hävstång för att kontakta och påverka stora företag som har pengar att vinna på kallare vintrar. Däcktillverkare tror jag skulle blir glada åt att få sälja ännu fler vinterdäck. Oljeföretag skulle nog vara glada åt att jordens temperatur sjunker. Därför kommer de att sponsra projektet. Norges regering kanske kan bistå med projektpengar om man bara gör det under förespeglingen att bedriva "havsbaserad väderforskning".

Ta daa