Snödjup i Sverige just nu?

4

426H

Sv: Snö

Varför kom det aldrig sån snö under de 8 år jag bodde i Tumba????
När bodde du där? Brukar ju vara före innan jul åtminstone vartannat år. :blink1:
Lite novemberpuder i jordbrogropen 2007:


Det är Belowzero som är ute och luftar sin renegade.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

När bodde du där? Brukar ju vara före innan jul åtminstone vartannat år. :blink1:
Bodde iof inte i Tumba alla 8 åren, bodde i Alby 93-94, Tuna 95, Skäcklinge 95, Storvreten resten av tiden till 02 tror jag det var.

Hängde mest på robbans pizza och videobutiken vid gula villan.
 
D

Deleted member 9532

Sv: Snö

Fick skotta fram min bil som stått över natten. Det komiska var att bilen inte syntes för all snö :p

Stod i Segeltorp, huddinge, stockholm :)
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

Kommer ihåg när första snön kom här 2006, var barmark när man åkte till jobbet, och när man gick ut så hittade man inte cykeln, hade kommit 45-50 cm, det snöade 4 dagar i sträck, dock lite lugnare.... men kul var det, kul så in i bomben.

Vi har kanske 15cm nu, och med lite tur har vi 30-35cm till lagom till nyår.
hoppas det stämmer för en gångs skull...
 

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
Sv: Snö

När bodde du där? Brukar ju vara före innan jul åtminstone vartannat år. :blink1:
Lite novemberpuder i jordbrogropen 2007:


Det är Belowzero som är ute och luftar sin renegade.
fan har alltid tänkt dra dit och köra lite :amuse: As najs att köra cross där iaf :p
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
Sv: Snö

Dt där med 60 cm snö i stockholm tror jag inte ett dugg på.
jo visst vi här i hudik hade drygt 50 cm snö för nån dag sen sen sjunker dt ihop vet du, kallas puder och dt sjunker ihop i längden :lol:
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Sv: Snö

Ca 50 cm puder i njurunda 2 mil söder om sundsvall. Hoppas det blir nån plusgrad så att det sjunker ihop. Finns ingen som helst botten, plöjda åkrar är bara att glömma å köra på och på alla andra ställen är man nere på marken direkt.
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: Snö

ca 55 cm bottenlös puder, och ca 30 till ska komma på onsdag, kan de inte bli pluss 2 dagar, nu sjönker man bara ner , jobbigt som fan:noworry::embarassed: varit ute o spårat upp leder lite ikväll iaf :D
 

Pizzaaugust

Välkänd medlem
31 okt 2009
148
0
6
Östersund
Sv: Snö

Bydalen har enligt dom själva (tveksamt med andra ord) 80 centimeter i terrängen.
Och jag var där och körde för massa helger sedan på bara det som är grunden nu då. Så grund finns. Och det som kom i söndags är 40 cm puder, så lätt så att det flyger om man nyser :)