Snödjup i Sverige just nu?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: Snö

har regnat bra många dagar i sträck här:(
tänk om de var snö, man blir ju bara deprimerad:bawling:
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Sv: Snö

Knappt en flinga kvar, var uppåt 2dm på endel ställen förra veckan här i Kalix..
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

börjar blir gravt deprimerad, förra året hade man ju arbete, så då sa det bara poff och snön var här, men nu när man har all tid i världen att glo ut genom fönstret så regnar det bara, och är 3-5 grader plus.

Mailade till smhi och bad om lite statistik på när det börjat bli vinter de två tidigare åren här i strömsund, och förra året var det den 16/11 första snön kom för att stanna och året före det, kom den redan den 3/11..... nu sitter man här och enligt klart.se (vilket är de enda jag vet som försöker sig på 14 dagars prognos så kommer det att vara plusgrader i strömsund även i december...... yr.no visar inte lika långt fram men fortfarande inga goda nyheter.......


klart man blir deprimerad utan det vita pudret........
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Sv: Snö

Hehe, alla som vill för gärna gå in och titta på klart's prognoser över gällivare ;) Om dom stämmer så bor man ju verkligen på rätt ställe. Idag kom det ca 3 cm snö på det vi redan hade också.
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: Snö

Här i östersund kunde jag ha kortärmat ute i dag utan att tycka att det var kallt 5-7 plus grader snart åker kortbyxorna på bara det slutar regna någon gång
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: Snö

får hoppas på det jag kom ihåg förra året varmt ute när man gick o lade sig o på morgonen efter flera minus o snö som bara den som höll sig säsongen ut
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Sv: Snö

kollade just på yr.no verkar som om vi här uppe får vänta minst två veckor till innan det finns risk för något som liknar snö:sad2:
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

jävla skitvinter...... jag skyller på regeringen, de har säkert exporterat den...... :loco:

allvarligt talat, det här håller inte...... :sick:
 

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Sv: Snö

-dhenniz, håller med helt klart även fasst det brukar dröja lite längre här nere i ö-vik så blir man inte annat än depprimerad av detta skit väder, jag är också utan arbete i år och har grymt trist i detta väder,lär väl få vänta till mitten på december innan man får flaxa fram på det vita guldet.:boring:

och har tänkt härda ut till snön kommer innan jag åker o kikar på min nya skoter så man kan prov köra lite.. men i den här tackten lär man få köra på grön gräs = BLÄÄÄÄ :Cry:

Aja vi får hålla tummarna alla skoter tok så kanske dom släpper några vita bomber över vårt avlånga land !

:ciao: