Snödjup i Sverige just nu?

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
vart nånstans i sundsvall bor du? tänkte eftersom du typ klagar på lite snö och regn osv.. för här där jag bor så snöar det nu och har iaf så pass skapligt med snö så det går kanon att åka skoter :)
Mitt i smeten bor jag. Inte för att jag hade tänkt åka skoter på torget :laugh:
Men det har regnat här idag, ev regnar det fortfarande...vågar inte titta ut. Jo jag vet att det är bra med snö bara någon mil inåt landet, var ute i helgen. Men det är så tråkigt när det regnar för man vill ju även pröva skotern på t ex timrås skoterleder också.
Jaja får väl ta skotern till E-on Arena och brassa där ismaskinen dumpar snön :afraid: (jag blir bara så deppig när man ska plaska i slasket på stan)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Mitt i smeten bor jag. Inte för att jag hade tänkt åka skoter på torget :laugh:
Men det har regnat här idag, ev regnar det fortfarande...vågar inte titta ut. Jo jag vet att det är bra med snö bara någon mil inåt landet, var ute i helgen. Men det är så tråkigt när det regnar för man vill ju även pröva skotern på t ex timrås skoterleder också.
Jaja får väl ta skotern till E-on Arena och brassa där ismaskinen dumpar snön :afraid: (jag blir bara så deppig när man ska plaska i slasket på stan)

aha då förstår jag, inne i stan är det ju väldigt lite snö... förstår inte varför det skiljer så mkt, förra veckan när det snöade kom det väll en ca 7cm snö i stan kanske och här ute på landet kom det typ 20-25cm då.. skumt igentligen då det bara handlar om typ 3 mil... jasså, är det mer snö åt timrå hållet?
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
aha då förstår jag, inne i stan är det ju väldigt lite snö... förstår inte varför det skiljer så mkt, förra veckan när det snöade kom det väll en ca 7cm snö i stan kanske och här ute på landet kom det typ 20-25cm då.. skumt igentligen då det bara handlar om typ 3 mil... jasså, är det mer snö åt timrå hållet?
Nja mer snö åt Timrå hållet vet jag inte. Men det är närmare att köra skotern dit än att behöve åka några mil inåt landet.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Nja mer snö åt Timrå hållet vet jag inte. Men det är närmare att köra skotern dit än att behöve åka några mil inåt landet.

hehe okej okej :).. men här där jag bor är det väll en 30cm minst iaf där det är orörd snö, men en polare hade varit upp på berget här omkring, 5km ifrån lägenhetsområdet där jag och han bor och han sa att där uppe var det säkert 50cm snö iaf... visst, kanske stämmer eftersom man kommer upp på höjden lite då men jag vet inte, det var vad han sa iaf :)
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
lite mer än en halvmeter men det har drivit ner från fjället så det är feta drivor och kanske runt en meter på vissa ställen i skogen! Polaren var där över dagen i helgen och han lesnade på att bära skotern så han åkte hem vid 3 :p
 

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
det snöade ganska mycke idag tidigare fast det var inte så länge bara några timmar, kanske är genomsnitt 2-4dm... ja är inte bra på ögonmått och orkar inte gå ut och mäta men nått sånt är det iaf i luleå nu....
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
var nyss ute och provkörde skotern efter lite renoverng... gött som fan ;) tillräckligt med snö för att det ska vara kul och, mjukt och skönt :D
 
D

Deleted member 9532

I Stockholm^^ mäter vi regnet i mm, istället. Finns lite is och enstaka ploghögar kvar, men skidbackarna har inte ens kunnat öppnat i år. Vintern finns inte mer här nere. Behöver flytta norrut, NU!
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
det snöade ganska mycke idag tidigare fast det var inte så länge bara några timmar, kanske är genomsnitt 2-4dm... ja är inte bra på ögonmått och orkar inte gå ut och mäta men nått sånt är det iaf i luleå nu....
Haha det är 1,5/2 dm ute just nu :)
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Snöar nu i Östersund. Snön har drivit runt en hel del här i trakterna pga blåst men skulle tippa på att det är runt 3-4dm i genomsnitt.
Njaa, på baksidan är det typ 1,5dm, men sen då man kommer iväg en bit ökar nog mängden.