Snödjup i Sverige just nu?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
här har det kommit 20-25cm på 2 dagar om inte mer endå, och det snöar fortfarande :D


enda jobbiga är att skotern står utan kolvar så jag får inte ut och och busa i pudret :(
 

Behind_u

Medlem
2 jan 2008
16
0
1
Nora
Här i lilla Nora snöar det, ungefär 2-3 cm, hoppas på mer, var uppe i hede o vemdalen över nyår där var det allt mellan 45-80 cm... vill tillbaka..

MER SNÖ TILL FOLKET
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Blir så less på smhi när dom lovade att det skulle snöa hela dagen idag (för 2-3 dagar sedan) och så kom det ungefär 2cm snö på hela dagen :boring:
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Blir så less på smhi när dom lovade att det skulle snöa hela dagen idag (för 2-3 dagar sedan) och så kom det ungefär 2cm snö på hela dagen :boring:
Inget fel på smhi då, då dom visade snö och de snöa. Sen hur mycke som kommer är ganska svårt att veta, tycker de stämmer sällan iaf.

Mer snö här på måndag såg jag, hoppas på redigt mycke då. :)

Skulle hela norrland få snö på måndag? Tycks ha hört de, nån som vet hur mycke de kommer?
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hade vart bra om den fungerat och visat rätt också :laugh:


hehe måste hålla med... enligt den där så har vi mellan 10-30cm snö, och jag vill då tro att vi åtminstonde har 30-40cm snö.... fast den kanske mäter inne i själva stan ( 3 mil ifrån mig) för där är det ju inte alls lika mkt som här :)
 
W

w3stman

Snöar nu i Östersund. Snön har drivit runt en hel del här i trakterna pga blåst men skulle tippa på att det är runt 3-4dm i genomsnitt.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Snöar nu i Östersund. Snön har drivit runt en hel del här i trakterna pga blåst men skulle tippa på att det är runt 3-4dm i genomsnitt.
Jasså? Vart bor du isf? :hmmmm: Jag har väl max 2dm. Sen där det har drivit är det såklart mer.
 
W

w3stman

Du citerade en text där det stod Östersund, så de är nog mest trorligtvis där jag menar :hmmmm: Sen skrev jag i genomsnitt, det menas att om man mäter på flera ställen och snittet på det är nog runt 3-4dm.
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
aaaahhhhhh!! Va less man blir. Snö o man blir glad sen regn o ledsen o sen snö igen o glad igen o sen kom regnet igen o nu är man ledsen igen. Man blir ju galen, denna planet är verkligen på väg att förändras :(
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
aaaahhhhhh!! Va less man blir. Snö o man blir glad sen regn o ledsen o sen snö igen o glad igen o sen kom regnet igen o nu är man ledsen igen. Man blir ju galen, denna planet är verkligen på väg att förändras :(


vart nånstans i sundsvall bor du? tänkte eftersom du typ klagar på lite snö och regn osv.. för här där jag bor så snöar det nu och har iaf så pass skapligt med snö så det går kanon att åka skoter :)