Snödjup i Sverige just nu?

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Njaa, på baksidan är det typ 1,5dm, men sen då man kommer iväg en bit ökar nog mängden.
Jag säger 2-4dm beroende på vart man bor i Östersund (+/- 2 mil). Det går ju köra på leder osv, men det går inte jämföra med vad som finns på fjället.. =/
 
W

w3stman

Njaa, på baksidan är det typ 1,5dm, men sen då man kommer iväg en bit ökar nog mängden.
Haha, ja prata ju fan i telefon me dig när du skrev de där :hahaha:
Jag säger 2-4dm beroende på vart man bor i Östersund (+/- 2 mil). Det går ju köra på leder osv, men det går inte jämföra med vad som finns på fjället.. =/
Nej men det gör de ju aldrig i Östersund :rolleyes: Som jag åkte till Kaxås innan jul, när ja kom bort mot Krokom/Nordannälden så märkte man redan då att det var mer snö åt det hållet:)
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Yihaa! Kom 4-5cm inatt i Krokom. Blir nog till att ta skotern till ACC.

EDIT: Fel av mig, det va 1dm.. och mer kommer under lördagsnatten enligt TV4.
 
Last edited:

vizzla

Aktiv medlem
9 jan 2008
66
0
6
Kiruna
I kiruna är det ungefär 50cm (som en trogen skoteråkare så har jag vart och mätt) men utanför stan finns det mer :)...men fortfarande alldeles för lite...i puder är det 2dm..Det snöar nu : D...och ska snöa nästa vecka tydligen.. hoppsa! hoppas!!.. : )

Det har snöat 1.5 d denna vecka...
 
Last edited:
E

ejwbegysv

Ja nu är det 100cm på snöstickan i Gördalen... Inte ofta det är så mycket i början av Jan...

Ser ut att bli en bra säsong...
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
I kiruna är det ungefär 50cm (som en trogen skoteråkare så har jag vart och mätt) men utanför stan finns det mer :)...men fortfarande alldeles för lite...i puder är det 2dm..Det snöar nu : D...och ska snöa nästa vecka tydligen.. hoppsa! hoppas!!.. : )

Det har snöat 1.5 d denna vecka...

Men det fina är ju att grunden är skare, så man riskerar inte så lätt att paja maskin. Föret är grymt bra. Edit: Jag har hunnit med 35 mil denna säsong.
 
W

w3stman

Nu ikväll har det *****r i mig vräkt ner snö på bara någon timma :D
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Någon som vet vart man kan köra i närheten (innom 10 mil) till Ö-vik?
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Ungefär 45 cm nu 2 mil söder om Sälen.. Men på myrar och dylikt är det nog 60 - 70! :D