Snödjup i Sverige just nu?

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Hur ser snöläget ut runt Åkersjön/Bakvattnet just nu? Funderar på att åka upp över dagen imorgon och få gasa av sig lite (20 mil enkel resa) :)
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Vilhelmina längre upp!? Det är som att säga att yamaha gör lätta och smidiga skotrar ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Jo man får ta och kolla in gränsen till nästa helg ;) nån som varit och kört vörde nått om 150cm? Men äre bra att köra i? Behövs ju mycket snö där när för att man inte ska riskera sten i buken.. :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Väntar bara på att SMHI ska utlova en sisådär 3-4dm här vid kusten men inte de..
Ska dumpa ca 1dm måndag-tisdag
För 2-3 år sen var jag och körde för fullt på självaste julafton, bara att hoppas att det går i år igen :)
 

Skurenskoter

Välkänd medlem
1 feb 2013
150
0
6
Skellefteå
Väntar bara på att SMHI ska utlova en sisådär 3-4dm här vid kusten men inte de..
Ska dumpa ca 1dm måndag-tisdag
För 2-3 år sen var jag och körde för fullt på självaste julafton, bara att hoppas att det går i år igen :)
6 december var jag ute med två polare i 75cm pudersnö och hade roligt, verkar bli en dålig vinter snömässigt om det inte börjar hända något snart. Isar är dock prima, ligger 1dm efter åbyälven!
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
6 december var jag ute med två polare i 75cm pudersnö och hade roligt, verkar bli en dålig vinter snömässigt om det inte börjar hända något snart. Isar är dock prima, ligger 1dm efter åbyälven!
Man får se de såhär, snön/isarna kommer hålla längre in på våren, och då kan man köra i ljus :)

Isvägen där jag bor som går över Luleåälven lär öppna vilken dag som helst..