Snödjup i Sverige just nu?

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Hipp Hipp Hurra !
Jag tror att vintern är på antågande med minusgrader och snö Trall lall laaaa
 

maaak

Aktiv medlem
27 feb 2007
78
0
6
södra dalarna
Är det någon som har koll på hur snön ligger i svartnäs, ska ju vara ett sånt där lokalt snöhål?
Såg att det spås 1,5-2dm under veckan...
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Sv: Snödjup i Sverige just nu?
Är det någon som har koll på hur snön ligger i svartnäs, ska ju vara ett sånt där lokalt snöhål?
Såg att det spås 1,5-2dm under veckan...


Ja precis som maaak så undrar jag om någon har koll på snötillgången runt Svartnäs?


Funderar på att köra upp rmk:n till svärfar i falun så då kanske man kunde åka dit och ta årets premiärtur =)
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
Är det någon som har koll på hur snön ligger i svartnäs, ska ju vara ett sånt där lokalt snöhål?
Såg att det spås 1,5-2dm under veckan...
Svartnäs förra veckan hade -2 grader och diverse snöhögar kvar när jag var förbi, närliggande byar hade ett par plusgrader. Inget mer snö än så runt skoterparkeringen/ryssjön iaf.

Kommer garanterat i veckan. Blir det ordentligt så åker jag upp och kollar läget. :)
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
jag blir nöjd om det skulle slå om till minus nu, inte många minusdagar i november tycker jag.
Men prognosen lovar vinter temp framöver :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Här har det slagit om till minusgrader (7 mil från Örnsköldsvik, inåt landet)
Alla vädersidor visar att det kommer bli runt -15 framöver, skönt!

Ingen snö i sikte men det kommer snart, vintern är här! :>
 

Axelsson_

Aktiv medlem
29 sept 2011
85
0
6
Kalix
Någon som vet hur det ser ut med snö i Gällivare nu ? Tänkte ev fara upp i helgen över dan om det finns något körbart..
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Någon som vet hur det ser ut med snö i Gällivare nu ? Tänkte ev fara upp i helgen över dan om det finns något körbart..
Skulle gissa på 4 dm på sin höjd. Tror de är bättre att fara mot Kronogård, jag åker då dit istället. Jag jobbar i Gällivare så är här nu, har dock inte mätt eller så men cirkus 4dm som sagt. Visst är de kanske körbart men inte mer än så :)
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Skulle gissa på 4 dm på sin höjd. Tror de är bättre att fara mot Kronogård, jag åker då dit istället. Jag jobbar i Gällivare så är här nu, har dock inte mätt eller så men cirkus 4dm som sagt. Visst är de kanske körbart men inte mer än så :)
som du säger max 4 tror snarare kring 3dm.
Kiruna verkar det inte var mycket iaf inte här i centrum :p
 

figo

Aktiv medlem
1 feb 2011
92
0
6
Kiruna
Det är nog 4 dm här i Kiruna. Riktigt bra leder för att vara så pass lite snö, inte en stenkänning över huvud taget, men man ska ju inte ge sig ut på äventyr än.
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Kanske är totalt ointressant för oss skoterförare men jag skriver ändå. =)

i Linköping är det nu 4cm och ska komma mer i natt.

Då företaget jag jobbar på har snöröjning i stor omfattning och har ca 80 maskiner och ca 80 handskottare som går ut och röjer och sandar vid ett snöfall så sitter vi och har ständig koll på väderprognosen.


Kolla gärna in vår hemsida!

www.greenlandscaping.se

Ps. Sen så rycker det ju inte så lite i gastummen heller. =P
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Alltså, nu blir ja så satans less.
Både Smhi och yr hade utlovat mellan 15-20cm snö runt fre-lördag. Det stod så imorse när jag kollade.
Nu när jag kom hem från jobbet har dom ändrat till ingen snö alls?
+ att på måndag skulle de bli -22 , nu ändrat till -14 .
SUCK! går verkligen inte att lita på någon sida alls.
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Alltså, nu blir ja så satans less.
Både Smhi och yr hade utlovat mellan 15-20cm snö runt fre-lördag. Det stod så imorse när jag kollade.
Nu när jag kom hem från jobbet har dom ändrat till ingen snö alls?
+ att på måndag skulle de bli -22 , nu ändrat till -14 .
SUCK! går verkligen inte att lita på någon sida alls.
Jag är lika less som du på YR, just nu ändrar de sina prognoser radikalt på bara några timmar.
Dock så är det på långtidsvarslen och den brukar inte gå att lita på.
Hade det varit som långtidsvarslen sa om Östersund för en vecka sen så skulle vi ha -15 grader och kraftigt snöfall just nu...
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Enligt yr skulle vi få 20cm snö i helgen och nu är det kanske 2?... Vilken sida går det att lita på nu egentligen? OM det ens finns någon ?