Snödjup i Sverige just nu?

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Att kolla på vädret på yr elr smhi är int ens lönt nuförtin.

När jag kollar vädret så går jag bara utanför dörrn o planerar efter det.
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Ni vet att dom kastar pil på en karta med olika symboler när dom gör en väderprognos va? :D
Nä det enda man kan lita på är radarbilder.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
I fredags lovade smhi att det skulle börja snöa i Säter på tisdagen(läs i går) och på fredagen skulle det ha kommit 90 cm snö. Vi har 3cm nu så tänk vad det kommer snöa i morgon :blabla:
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Det är som jag alltid har sagt, meteorologer kan man inte lita på , det säger ju sig självt att man inte kan se in i framtiden ;)

Ingen idé att följa prognoserna blint, in ens ungefär, för jag tycker dom är fel oftare än vad dom är rätt.

Snön kommer när den kommer !
 

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
huvva va jäkla less man blir på alla vädernissar som svamlar hit och dit och ger en förhoppningar om att man ska kunna provkör skotern ihelgen och sen sitt dom ba och fil nagla bake arbetsborde och gissar sig fram på vädret...
 

Danda

Välkänd medlem
23 jan 2012
410
0
16
Hofors
14 cm i svartnäs / ryssjön skoter parkeringen igår kväll. Mer på gång! Dock bara "puder" å ingen direkt botten.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
problemet är att ni tror att de LOVAR ngt.. en prognos är vad man TROR kommer att ske med de förutsättningar man har tillhands vid prognostillfället..

mycket kan hända på en vecka och även på bara ett par timmar. :)
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
problemet är att ni tror att de LOVAR ngt.. en prognos är vad man TROR kommer att ske med de förutsättningar man har tillhands vid prognostillfället..

mycket kan hända på en vecka och även på bara ett par timmar. :)
Jo men det roliga är att de ger osannolika prognoser. Exempelvis lovades ca70cm på tre dagar på vissa delar i Dalarna. Det har ju aldrig någonsin hänt...inte vad jag kan minnas.
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Jag säger också skit i prognoserna! Det har kräksnöat från och till hela dagen här och klart.se visar att det skulle kommit 0.1mm nederbörd på hela dygnet. 15cm på gräsmattan för någon timme sedan och det snöar fortfarande :D
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Vi har fått 5cm igår idag utan att någon av dom svenska vädersidorna har visat snö. Dock accuweather har dock haft rätt väldigt ofta i år