"SLUTBURKS-TRÅDEN"

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Speedtechburken låter förskräckligt högt på högre varv. Körde med en kille som hade den på 800 etec. Bara hålla för öronen om man satt och försökte prata och han kom fullgasandes. Köp spi:s ljuddämpare om ni vill lätta och inte ha en "fjortisburk"... kör med spi:s pipa men tror iaf man bibehåller effekten med burken.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
skall ju tilläggas att Henke har 3 olika ljudnivåer, skrik, trail å original ljud, vilken var det på filmen (trail)? Å "jockmus" även speedtech har två ludnivåer !
Har inte talat me han men som han jobbar på så är han nog färdig med originalljudsburken nu ;) !
Nu tillverkar han även fotsteg typ SKINZ !

Förövrigt är speedtech bedrövliga, när Henka var å bromsade sina burkar fick han höra att dom lämnar fruktansvärda minus siffror !

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
skall ju tilläggas att Henke har 3 olika ljudnivåer, skrik, trail å original ljud, vilken var det på filmen (trail)? Å "jockmus" även speedtech har två ludnivåer !
Har inte talat me han men som han jobbar på så är han nog färdig med originalljudsburken nu ;) !
Nu tillverkar han även fotsteg typ SKINZ !

Förövrigt är speedtech bedrövliga, när Henka var å bromsade sina burkar fick han höra att dom lämnar fruktansvärda minus siffror !
jo det är trailsound på henka burken den låter lika mycket som tikkas på fulla varv sen hade jag även trailsound på speedtech burken det var allså inge fullsound som kolfiberburkarna är

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Speedtechburken låter förskräckligt högt på högre varv. Körde med en kille som hade den på 800 etec. Bara hålla för öronen om man satt och försökte prata och han kom fullgasandes. Köp spi:s ljuddämpare om ni vill lätta och inte ha en "fjortisburk"... kör med spi:s pipa men tror iaf man bibehåller effekten med burken.
då kan jag tala om att det spi:s burk är presis lika högljud som våra burkar har en kompis som kör med en så den är inte tysare än vanliga trailsound burkarna men tycker att det också är en bra burk för övringt :)

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
låter era lika som Spi burken? körde med en från detta forumet som hade spi och upplevde den burken betydligt tystare än era, man blir rätt lurad av ljud uppenbarligen.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Bara för att jämföra mot Henke och Tikka burks filmerna så lägger jag ut denna med en Speedtech. Nu är det ju visserligen 3 olika maskiner men ändå.
[video=youtube;wZt8p_-_G_U]http://www.youtube.com/watch?v=wZt8p_-_G_U&feature=youtu.be[/video]
Kan ju tillägga att min svärfar var inte alls nå impad över ljudet, han är med i prostatagerillan (Hemvärnet) och minns tydligt det kalla kriget!!
"-Trodde ryssarna kom i sina MIG:s men då var det ju bara din j_vla skoter!!!!"

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Jo nu var de ju dock Mulle som sa de !
Mulle är inget fan av slutburkar, i princip alla burkar ger i bästa fall 0hk. Henrik anger ingen effektförlust. Men min gav faktiskt +1,5hk i bänken. Sen låter den faktiskt rätt mycket på fullvarv:-(

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Nu syftade jag inte på spi:s kolfiberburk bara för att vara tydlig. Den skriker väl som dom flesta andra, var det den han hade?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Kan ju tillägga att min svärfar var inte alls nå impad över ljudet, han är med i prostatagerillan (Hemvärnet) och minns tydligt det kalla kriget!!
"-Trodde ryssarna kom i sina MIG:s men då var det ju bara din j_vla skoter!!!!"
Haha det kan jag förstå, den låter verkligen inte vackert! :)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
låter era lika som Spi burken? körde med en från detta forumet som hade spi och upplevde den burken betydligt tystare än era, man blir rätt lurad av ljud uppenbarligen.
jo det har du rätt i lättaste är att höra live ist för från en inspelad video o sen kan ju kvaliteten på ljudet vara olika också :)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Nu syftade jag inte på spi:s kolfiberburk bara för att vara tydlig. Den skriker väl som dom flesta andra, var det den han hade?
nej det är trailsound burken kan även spela in den nångång framöver är dock inte alltid med han o kör om jag kommer ihåg det ska jag spela in hans spi burk också :)

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
monno, det stämmer, har dock även hört det från en annan som var å bromsa med speedtechburk också och han var långt ifrån imponerad, den såldes på blocket omedelbart ! Litar mer på oberoende bromsningar än speedtechs uppgifter !

800psr, absolut är de många burkar som ger 0 och minus effekt på marknaden, alldeles för många tyvärr, tråkigt bara att folk köper skiten och jag vet att henke säger ingen effektförlust, men han säger även att ska man ha bra rykte ska man ha +effekt, snygg finish, lätt vikt och bra pris, sen att han uttlovar mindre än vad dom faktiskt levererar är bara positivt tycker jag det borde fler tillverkare göra så slipper dom bli pajkastade !

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.634
101
63
Örnsköldsvik
T.N.T menar inte att det är fel det du säger. Menar bara att det här med saker man får höra från konkurerande företag måste man ta med en nypa salt ibland =)
Det är oberoende test som gäller.

Freddev8

Aktiv medlem
25 nov 2009
52
0
1
Sundsvall
Har också en Tikka burk på en 2011 assault och den låter inte lika högt som den du har på rmk´n. Men annars samma karaktär att den är mild till 6500-7000 sen bröölar den lös.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
T.N.T menar inte att det är fel det du säger. Menar bara att det här med saker man får höra från konkurerande företag måste man ta med en nypa salt ibland =)
Det är oberoende test som gäller.
Exakt, anledningen att jag litar på vad henke sa var just för att annan bekant fått samma resultat som jag skrev tidigare och han tillverkar inga burkar så varför inte lita på hans ord!

Och davajn varför köpa burk, jo för att om man köper rätt burk så får man inte bara lättare maskin utan även +effekt och förbättrat gassvar och i kombination med andra avgasgrejer utan tvekan märkbar skillnad, men visst turbo hade setat fiiint men även dyrt!