"SLUTBURKS-TRÅDEN"

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.117
54
48
Örnsköldsvik
Hade slp slutburk på min polaris dragon 700. Tyckte inte den lät så mycket när jag körde den. Ändrade uppfattning när en polare lånade den och jag hörde hur jävulskt den lät på håll. Så att slp gör tysta burkar är enligt mig fel. Burken monterade jag bort rätt snabbt efter utlåningen.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Hojj det där inlägget blev totalt fel...

Krillnecks.
Sådär låter det iallafall inte på kusinens iq rr med slp pipa och burk, den låter rent utsagt förjävligt.
Tänkte väl enbart köpa pipa isåfall och köra med original burk, är inte så bråttom med det nu då jag tänker köra säsongen ut sen blir det att köpa saker.
okey kanske olika på olika skotrar säkert :)

joaleh

Aktiv medlem
19 feb 2012
74
1
6
Kiruna
Kör också med "henka burken". Är riktigt nöjd med den. Den som jag har låter i princip som original på tomgång och på lägre varv och har ett riktigt skönt ljud sen på maxvarv. Funkar alltså att köra "tyst" med om man nu vill det. Rekommenderar den starkt! Även prisvärd!

fleshball

Välkänd medlem
30 dec 2009
377
9
18
Gävle
Är det någon av er som kör med burk som har bromspapper på att den faktiskt ger något förutom högt ljud?

Tillverkarnas egna bromsningar är mindre intressant.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
vad gäller effekt resultat så kan man kontakta mulle på Mperformance om man inte tror på Henke, det är han som bromsat dessa, film på originalljudsburken är nog svårt då den var under utveckling när jag pratade med han sist.
Den som vill köpa Henke burk så nås han på. 070-7475799

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
här har ni ljudtest från idag på min tikka burk kommer även henkas burk :)

[video=facebook;10200533113161217]http://www.facebook.com/video/video.php?v=10200533113161217[/video]

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
här har ni ljudtest från idag på min tikka burk
Lät bra på tomgång och när du drog iväg,men satan va den skrek sen! Jag vred på ljudet för att jag trodde det var lågt,spraka liiiiite i högtalarna... :bigsmile:

(nog så mycket för min smak tyvärr)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Lät bra på tomgång och när du drog iväg,men satan va den skrek sen! Jag vred på ljudet för att jag trodde det var lågt,spraka liiiiite i högtalarna... :bigsmile:

(nog så mycket för min smak tyvärr)
yes ska också tillägga låter ingen skillnad upp till 7000varv men sen lever den ju om mer över det men låter ungefär som speedtech burken jag hade innan så blev då inte högre ljud iaf :)