Jo men jag har inte lika lång väntetid som verkstan :bigsmile:Först och främst: Har du inte garanti kvar på en -14?
Jo men jag har inte lika lång väntetid som verkstan :bigsmile:Först och främst: Har du inte garanti kvar på en -14?
Går den sämmre på eftermiddagen när du börjar ha mindre soppa i tanken.Min 800 E-tec tvekar ibland också vid fullgas pådrag / misständer?
Men när den väl hostat till, tvekat / misstänt så ligger varvet fint på 8000 - 8100 uppför fjällbranterna.
Det händer inte alltid men ibland. Kan jag också då ha nått haveri på gång?
Kom precis hem efter en fjällresa på 5 dagar. Och nog har den hostat till, tvekat / misstänt varje dag några gånger.
Känns ju lite sådär med tanke på att garantin på 2014 maskinerna går ut nu till hösten.
Vad var felet då? Länk?Går den sämmre på eftermiddagen när du börjar ha mindre soppa i tanken.
Måste dra 3-4 drag för att den ska starta när den är varm men ett drag när den är kall?
Startar inte alls ibland om den ligger på sidan eller stannar när du har skotern på vänstersidan en längre stund?
Isåfall har du samma problem som min. Nu när jag redan hittat felet på min hittade jag en hel tråd om det på Dootalk om just detta problem på 2014 så jag verkar inte vara ensammen...
Jag höll på att bli galen då den hostar till även fast varven ligger rätt. Men känns inte ricktigt som övervarv då den klipper "hårdare" då.
Bränsletrycksregulatorn låssnat på en sida så den inte orkar hålla uppe bränsletrycket.Vad var felet då? Länk?