Skotran till damen

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Tveklöst är elstart en lösning för de allra flesta. Jag tror inte att det handlar om att man inte klarar av att få igång den om det gäller, det handlar väl mer om det skall vara jobbigt eller inte.

Så länge man förlitar sig på högtrimmade tvåtaktsmotorer i skogen och på fjället så kan man lita på elstartsfunktionen, det är min bestämda uppfattning. Som allt annat gäller det att se till underhålla sakerna, men elstarten är mer pålitlig än motorn i alla fall.

Mer elstart åt folket - särskilt till våra damer! (Själv skulle jag aldrig köpa en skoter utan elstart, men det är för att jag är lat och modern av mig)
 

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
skruvat och kört det mesta av det mesta faktiskt. aldrig tömt ett batteri i skogen och inte fått hem maskinen, men oj så många gånger jag dragit av snöret på magnapullen. allra helst på 700 tripplar... Så jag skulle utan problem säga att en elstart är att föredra för ska du ha en F7a så får du ju både magnapull och elstart. elstarten är ju toppen vid kallstarter och skulle batteriet bli trött så har du magnapull.
 

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
har du underhållsladdare ikopplad under sommaren? det är ju startbatteri så måste erkänna att matten är inte så lovande, men har alltid funkat för oss och vi har haft 6 fyrtaktare sen -03. men du kan ju ha rätt.
 

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
det vart en f7 -04, dock 12500:- över budget. hon va fast besluten på att ha en sån.. och när dom väl fastnat i dom tankarna är det bara att hålla med.. :)