Skotertabbar och pinsamheter? Berätta!

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
haha jag skulle byta gaswire på morfars aktiv 600. När ja hade bytt gaswire så kollarde jag inte riktigt ordentligt att trotteln stände så gasen på halv gas och startade skotern, haah skoter jäveln stack iväg över en snödriva hoppad ca 3-4 meter och sen bar det av rakt in i en stor ***** björk. Hade inte björken stått där hade vilddjuret farit raka spåret ut på sjön och vem vet vart man hade hittat den då? ahaha :D
 
B

Biosteel

haha jag skulle byta gaswire på morfars aktiv 600. När ja hade bytt gaswire så kollarde jag inte riktigt ordentligt att trotteln stände så gasen på halv gas och startade skotern, haah skoter jäveln stack iväg över en snödriva hoppad ca 3-4 meter och sen bar det av rakt in i en stor ***** björk. Hade inte björken stått där hade vilddjuret farit raka spåret ut på sjön och vem vet vart man hade hittat den då? ahaha :D

haha satan vad jag skratta för mig själv nu när jag lekte med tanken att trädet inte skulle ha stått där fy fan vad den skulle ha dragit iväg på sjön:bootyshake::beer:
 
A

axelsson_vpg

Mer berätta mer!

Det här hade kunnat blivit pinsamt om någon hade kommit, och dom jag berättat det för har skrattat en del.

Jag åker efter en led och piskar den i lagomt tempo och är några mil hemifrån och då plötsligt känner att jag blir lite skitnödig, känner efter och tänker det där kan jag hålla till jag kommer hem. Efter ett tag så skär det till i magen och jag känner nu är det fara o färde, nu är det brottom står på bromsen och slår av skotern en bra bit innan den stannat. Jag börjar att klä av mig, kläderna flyger runt om kring mig får ner byxorna.
en sekund senare och jag hade gjort i brallorna.
Drar undan dom och hukar mig just på ledkanten precis innan det kommer värsta högtryckssprutet alla spratterlvatten och ett lung infinner sig. Efter ett par sekunder så kommer paniken "TÄNK OM DET KOMMER NÅGON" vilket jag hinner tänka ett dussin gånger, självklart så hade jag ju inget papper och jag börjar frenetiskt att tvätta min röv med snö. När tvättandet var klart så drog jag upp brallorna och startade skotern och åkte ett par hundra meter för att undkomma den väldigt fina bruna fläcken i snön som jag delvis hann dölja med lite snösparkande. jag klär då på mig rätt fort och glider vidare då kunde jag andas ut.. ha ha....:D Jag har efter den händelsen alltid papper med mig...:rolleyes:


hahahahahahaahahahahaahhaa de var tamefan de roligaste jag någonsin har läst! vilka författar kunskaper! HELVETE va kul sitter ju helt själv o skrattar så ja gråter!!!
 

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Temperaturen steg lite igår så jag tog tillfället i akt och åkte ut till mina föräldrars hus där jag har skotern för att köra en sväng.

Det har ju varit svinkallt så jag misstänkte att skotern skulle vara tjurig att få igång. Naturligtvis började det med att jag ägde mig själv totalt och stod och drog och drog i goda 40 minuter för att upptäcka att det inte fanns en droppe bensin i tanken :argh:

Hur som helst kom jag iväg när jag tankat i en slurk och körde kanske drygt en halvmil till en bekant som jag hälsade på. När det var dags att åka hem igen så skulle jag köra ut från hans gård och vända.

Rätt lite snö här, ganska ordentligt för lite också. När jag vände skotern så lyckades jag träffa en fåra där det var plogat på nån jävla åker och vips så stod höger skida 180 grader åt fel håll. :dizzy:

Som tur var så kunde min vän hjälpa mig direkt i hans garage och efter lite svetsande och jävelskap så satt allt på plats igen. Då hade jag redan blivit fördröjd i flera timmar med min hemfärd :D

Nåväl, det var inte så kul att vara med om men det kunde gått värre helt klart :p

Mvh
 

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
Har 2 lite kul(korkade) saker:eek:

1. Farsan köpte en ny Polaris 550-07(hade en grizzy innan för övrigt) och jag stod och väntade spänt på gården när han kommer inrullandes med skotern på släpet, han kliver nöjt ur bilen, går bak till skotern och drar i snöret. Kanon nu är de bara att backa av den och ut och köra! Gubben lägger i backen och skotern dör. Drar igen och skotern startar, gubben sätter sig tillrätta och börjar gasa lite smått, jag frågar om han inte ska trycka i backen? Nej svarar gubben! Jag tryckte ju alldeles nyss! Trycker som en dåre på gasen varpå skotern drar iväg frammåt in i skuffen som var öppen och mejjar ner baksätet i bilen:shocked: De lät rätt kul inne där innan gubben klättrade ur bilen och skrek fula ord om skotrar och elektriska backar:cheesy:

2. Jag jobbade som trädfällare efter järnvägen för ca 1år sen och de var så fruktansvärt långt och gå till ett ställe vi skulle hugga på så jag tog med min skoter och körde folk och grejjer med den. Vi kom på morgonen och jag satte mig på och jobbarkompisen bak med 2 motorsågar, en attack, en ryggsäck med mat och lite sånt i och 2 dunkar med soppa och olja i. Vi rullar iväg lite sakta efter vägen och jag missar påfarten till leden vi ska åka så jag säger åt kompisen att hålla i sig och ska vända lite snittsigt på vägen, vrider styret och gasar till! Skotern välter, vi ligger som 2 sälar mitt i vägen med sågar och soppa dunkar liggandes i hela kommunen:hmmmm2: Rätt pinsamt:eek:
 

Biffen

Medlem
18 mar 2008
18
0
1
Sävar
Kan berätta om en gång då jag va i Klimpfjäll. I klimpfjäll kör dom ganska mycket hundspann och dom lämnar ibland väldigt många bruna föremål efter sig. En gång när jag var på väg hem till stugan så stötte jag på några högar med hunddynga. Det fanns inte så mycket svängrum så jag tänkte inte så mycket och gasade bara snabbt över det.
När jag väl hade anlänt till stugan så svängde det in en man på snöskoter. Jag förberedde mig på att svara "Nej jag kan inte vägen dit, Nej jag vet inte vart det är". Jag kan säga att mannen var inte där för att fråga saker, det var snarare en utskällning. Tydligen så hade bajset jag körde flygit någon annanstans än på marken igen, vart det landade får ni lista ut själv ;)

Efter det kör jag mer eller mindre alltid med stänklapp :)
 

icemaniac

Medlem
8 jan 2010
40
1
1
kan bjuda på min bravad, köpte min storm med bredare cross styre utan gajvajer förlängare, vilket resulterar i att man måste kolla så vajern inte klämts när man slår igen huven. höll på och jävlas då jag lyckats sura ner maskinen (en kombination av kort variator rem, fel bestyckning osv) så jag hadde slagit upp huven, lossat stiften dragit rent och torkat och skruvat ihop.. drar i snöret och får igång den, slår igen huven och styr skotern runt bilen som står parkerad.. svänga höger gick bra, vrider på styret och ska svänga vänster och skotern tvär rusar, ett par meter rakt in i en stor björk.. hadde klämmt gasvajern när jag slog igen huven.. skickade noskonan och stört bågen 24 timmar efter jag köpt skotern.. Har även fått berättat för mig den underbart roliga historien om killen som lånat ut sin skoter till flickvännen som var ute med ett par tjejkompisar och åkte. skulle senare på färden starta maskinen och hadde lite probem, då du var tvungen att ha lite gas när man drog igång den.. då hon inte orkade dra den med en hand tog hon helt enkelt sin hårtoffs och snurrade runt gasen för att få gas, drar i snöret och maskinen sticker iväg.. fulla spjäll rakt in i en lax trappa..
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Nog har man gjort mycke tabbar men har en speciell..

hade fått en Lynx GLS 3800 Rave av pappa den hade en vana att få trottelhäng första gången man startade den på morgonen. hade varit ute och kört och sen parkerat den utanför garaget på kvällen började det snöa som fan och farsan går ut för att flytta skotern och jag är nästan säker på att jag berättat om gasen.. helt plötsligt hör jag en vilt rusande rotax följd av först ett brak sen ett metalliskt ljud sen blir det tyst.. jag rusar ut för att se vad som hänt jag hittar skotern kilad under gärsgården med pappa flåsande brevid.. genom att följa spåren ser jag att skotern plöjt över skidstället med säkert 3 par längdskidor som offer.. sen snittat traktor skopan och därav bytt riktning och kilat sig under gärdsgården... :D.. slutade med en spricka i huven och en vana att hålla i nödstoppen när man drog igång den :D... kan skratta gott åt det ibland :D
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
På tal om att låna ut skotern till sin fru... detta hände förrförra vintern då en bekant hade köpt sig en summit 800 av den ringa åldern av 1 gammal, iaf så kom han och hans sambo fram till parkeringen o lasta av skoter då de skulle till sin stuga, iaf så ligger stugan ca 5km ifrån parkeringen och de kom fram till att frun skulle ta skotern en snabbsväng fram o tillbaka till stugan för att hämta kälken som stog vid stugan, hon byltar på sig hjälmen o far iväg. ca 45 minuter senare kommer frun tillbaka över sjön som ligger intill parkeringen o skotern låter INGE vidare och den ryker som en präriebrand!!!! hon kommer fram o beklagar sig att "nyskotern" går så jäkla tungt med kälken, och efter en snabbkoll så kom han fram till hon kört med parkeringsbromsen i hela dessa 5km tillbaka ifrån stugand då hon hade glömt att lossa den,, och värmen som hade strålat ifrån bromsen hade då i sin tur smält diverse slangar och andra mer eller mindre viktiga plast attrealjer på skotern,, ja hur remmen och bromsbackarna såg ut kan man juh gissa, och bromsskivan hade tydligen varit glödande het =).. helt hysteriskt roligt tyckte jag det va när han berättade detta när vi kom och hälsa på i stugan helgen efter =)
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Jag var den enda som körde fast med en förlängd iq på skoterprovning då det stog 40 personer och skrattade åt en , det var sjukt pinsamt.
 

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
En bild säger mer en tusen ord. Säg till om ni inte ser vad det föreställer. (Tappade plomboken samma dag, av ren tur så hittade jag den ett par minuter senare)

 

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Glömde sätta på oljelocket efter jag tankat, åkte raka vägen ut till några orörda myrar där vi låg och burkade puder. När vi stannde såg jag benet var nedkladdat med tt olja, ca 0,5 liter hade runnit... vilken höjdare!
 

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
haha du har ståt och gasat och gasat sen kom du på att det var matt låset
Skulle köra iväg och vamköra innan skoterturen jag skulle ut på senare den dagen, men då när jag skulle ta fart över snö högen som var just framanför skotern så tog det tvärstopp mitt i backen, viste direckt vad det va och det visade sig så illa att kedjan var ända framme vid drivhjulen.