Skotertabbar och pinsamheter? Berätta!

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Tänkte bjuda på lite rolig läsning kanske någon fnissar till..Och att kanske någon mer vill bjuda på sig själv....

Va lite stressad och kilade ut till skotern, startade den och klädde på mig dom sista kläderna. Gjorde min vanliga omruskning med skotern och skulle åka iväg. Mööööööö lät det bara, gasade igen Möööööööö. Jag tänkte va fan har boggin frusit ihop. Jag ruskade om den igen och gasade Möööööö och rök från remmen. Blev mer irretirad för jag hade inte kört i något vatten dagen före. La mig ner för att se under boggien, tittade fram och sakta bakåt och ser då att jag glömt mattlåset på.:eek: Då kändes det bra att jag va ensam där :rolleyes:
 

Bewra

Välkänd medlem
4 aug 2006
238
0
16
Piteå
bewra.hopto.org
Fick gashäng härom dagen. nog för att jag märkte att gasen frusit fast men jag skulle ändå till att starta skotern (?) :)
Som tur var så hade jag nödstoppslinan runt armen så skotern tog sig inte så långt men mejade ändå ner staketet.
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
Förr våren var jag ute med lynxen min, det var ca 4+ ute var å körde i skogen åså helt plötsligt skar det ner på ena skidan å rakt in i ett träd, jahapp då var frånten intryckt :)
 

fraro

Aktiv medlem
13 nov 2006
50
0
1
Kristinehamn / Ölme
Jag har två saker att berätta:

1. Min allra första skotertur på ett ställe där det fanns gott om snö. Jag åkte efter den kille som kände till stället. Vi for fram i lagom lunk och behövde följa en lite större väg. Det var mycket snö och höga plogade kanter så vi åkte på vägen. Men då kom jag ju på att man måste ju kyla av skotern genom att åka i snö. Jag for upp på den plogade vallen och åkte väl 100-200 meter när plötsligt vallen ger vika och jag åker rak ner i det DJUPA diken (cirka 4 m) och rätt in i ett träd. Kompisen höll på att inte hitta mig innan jag kom upp på vägen för att vinka efter hjälp.

2. Var på Svenska Rallyt förra året (2006) och hade varit nere på sjön för att åka av oss lite mellan första och andra gången som sträckan skulle gå. Då var vi också två stycken. Jag åker över "rallyvägen" och väntar på andra sidan. Då får min kompis problem med all snö och fastnar. Jag springer över för att hjälpa honom loss. Då kommer det massa funktionärer för att skynda på oss då snart sträckan skulle börja igen. Jag springer iväg till mig skoter och drar iväg - trodde jag. Jag gasar och gasar, men kommer ingenstans. Det är något fel på skotern för det ryker som faan skriker en funktionär. Det kommer en massa folk för att få undan skotern. Du har ju för faan handbromsen i skriker sedan en annan efter ett tag. Det var bara att lossa handbromsen och fint glida iväg.
Var vill man ta vägen då???
 

petersson

Välkänd medlem
12 aug 2006
304
0
16
Skellefteå
Det var nu i helgen när jag och en kompis var ute på isen och körde, då kom jag där i halvhög fart och skulle sladda lite framför han men då fastnade ena skidan i något under snön så jag flög av skotern och skotern fortsatte rakt mot kompisen och hans skoter. Kompisen han slänga sig av just innan min skoter brakade in i hans. Hade dock ganska tur för det enda som skadades var hans ruta och en buckla på hans skida... Kände mig så ***** dum efter det:S
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Ifjol höll ja på att burka på skaren som va stenhård för att det hade regnat en vecka, skoter höll på att tippa över så jag lade mig av skotern och den hamnar rätt igen och fortsätter 5-6 meter fram rätt ner i ett krondike. Man fick kalla till bärgningshjälp och fick spackla sprickan i huven och har blivit retad bra många ggr efter det.

 
Last edited:

i HATE phazer

Välkänd medlem
Jag har två saker att berätta:

1. Min allra första skotertur på ett ställe där det fanns gott om snö. Jag åkte efter den kille som kände till stället. Vi for fram i lagom lunk och behövde följa en lite större väg. Det var mycket snö och höga plogade kanter så vi åkte på vägen. Men då kom jag ju på att man måste ju kyla av skotern genom att åka i snö. Jag for upp på den plogade vallen och åkte väl 100-200 meter när plötsligt vallen ger vika och jag åker rak ner i det DJUPA diken (cirka 4 m) och rätt in i ett träd. Kompisen höll på att inte hitta mig innan jag kom upp på vägen för att vinka efter hjälp.

2. Var på Svenska Rallyt förra året (2006) och hade varit nere på sjön för att åka av oss lite mellan första och andra gången som sträckan skulle gå. Då var vi också två stycken. Jag åker över "rallyvägen" och väntar på andra sidan. Då får min kompis problem med all snö och fastnar. Jag springer över för att hjälpa honom loss. Då kommer det massa funktionärer för att skynda på oss då snart sträckan skulle börja igen. Jag springer iväg till mig skoter och drar iväg - trodde jag. Jag gasar och gasar, men kommer ingenstans. Det är något fel på skotern för det ryker som faan skriker en funktionär. Det kommer en massa folk för att få undan skotern. Du har ju för faan handbromsen i skriker sedan en annan efter ett tag. Det var bara att lossa handbromsen och fint glida iväg.
Var vill man ta vägen då???

2:an var riktigt rolig hahaha

jag har råkat ut för mycket med min med det mest pinsamma var nog när ja va ute å körde med kompisarna på myren. å allt gick så bra så tillt min började gå på en cylle? lyfte på huven, tar bort tändhattarna då känner kompisen på tändstiften och känner direkt att ett sitter löst...Andra kompisen känner, och sisst jag då vi alla kunnde konstatera att det var gängpaj i toppen... fick bogsera på mycket dålig led nån km. Vi åkte till en kompis morbror som är väldigt duktig. vi körde in skotern i hans garage, Han ber oss att ta lös toppen så vi kan laga det, då han ska bort och äta... vi tar lös toppen sen väntar vi i två timmar och mörkret la sig. När han kommer tilbax efter ca 2 timmar tar han toppen kollar sen ler han fast säger inte ett ord, då tar han tändstifftet gängar i det för hand och drar sedan åt det med nyckel och säger färdig å ler... Vi tre hadde hakorna nere på golvet...

så här i efterhand så måste första kompisen skruvat ått rätt håll, sen den andre åt fel sen jag åt rätt(så klart). Men det vart ett minne för livet å gissa om jag har fått hört det av kompisens morbror:D
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
den värsta är ändå då min farbror står o drar o drar o drar och skotern vägrar att starta, till sist ser jag att nyckeln ej sitter i skotern :D oj vad han skämdes
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Ja ja ja var ska man börja har ett par på lager så att säga, gäller bara att gräva up dom ur hålet jag försökt att förtränga dom till :)
Har något av en klasiker att bjuda på, första skotern med back som man ägde var en grizzly..... alltså skoterns svar på stridsvagn.


Jag är med släkten o famniljen och fiskar, jag är 12 till 14 år och tycker pimpla är väldens mesigaste sak att sysla med (tycker jag än idag) så jag har investera i angeldon (fiske redskap som man agnar med mört eller abbore för att fiska gädda).

Sex angeldon är utsatta på isen i en halvmåne runt samlingplatsen och jag siter vi elden och grillar korv o dricker kok-kaffe.
Pang en knallkork smäller och flagan flyger up på den som är längst bort, korven in i skogen kaffe ner i snön och man spriger som en gazzel mot skotern för att ta sig dom 500 meterna till angeldonet.

Sliter i snöret och trycker gasen i botten och backar över mina kusiners spliter nya is-borr som kosta en 2000+
Citat av världens gulaste man Dhoo!!! :D
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Hehe, en del roliga tabbar. Tyvärr har jag också gjort någon:

Jag var ute med en polare en fredagskväll/natt (väldigt mörkt) vi skulle köra till en stuga ca. 1-2 mil in i skogen. Jag hade ingen mobiltelefon och lite bensin kvar, men hoppades att det skulle räcka. Iallafall så körde vi fel och visste inte var vi befann oss.

Kompisen skulle då köra ned och titta var vi var och var en led lädde. Jag skulle precis köra efter honom, men tänkte att jag far ut i "diket" och vänder skotern (även fast jag har back). Då körde jag fast och råkade välta skotern medans min polare drog iväg utan att se sig om.

Till slut kom jag loss och skulle bara köra upp på en led i skogen, men då fastnade jag i något slags hål kanske 10-15 m från leden. Jag stängde då av motorn och försökte gräva loss skotern. Då kom polaren tillbaka för att se vars jag tagit vägen, men han såg mig/hörde mig INTE i diket och körde bara förbi hem.

Han trodde alltså att jag hade vänt och kört hem. Så jag satt fast ute i skogen med ingen mobil, knappt nå bensin eller hjälp ;) Kom loss tillslut och skulle bara köra raka vägen hem, men körde fel igen och hade ingen aning var jag var.

Efter kanske 1 timme i mörkret fick jag syn på några hushåll och gick dit och frågade var jag var någonstans. Var dock bara en mil utanför staden, men hade ingen aning hur jag skulle komma tillbaka så jag körde efter storvägen hem. När jag kom hem fick jag precis slut bensin. Så hade lite tur ändå...

Sedan har jag råkat köra in i en kompis skoter och maxat motorn när den var kall några gånger. Det fick jag ångra och det var inte speciellt smart.
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Ifjol höll ja på att burka på skaren som va stenhård för att det hade regnat en vecka, skoter höll på att tippa över så jag lade mig av skotern och den hamnar rätt igen och fortsätter 5-6 meter fram rätt ner i ett krondike. Blev en spricka i huven som det blev till att spackla och sen fick man kalla till bärgningshjälp och har blivit retad bra många ggr efter det.



Coolt att spackla före bärgning........:D
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Lyckas alltid glömma parkeringsbromsen, man kan bli bra ***** fundersam när man gasar och gasar men int fan komma man nån vart.
 

Matsa741

Semi PRO sledder
28 dec 2006
48
0
0
Kiruna
Mitt pinsammaste minne är ett par år gammalt.
Jag och kompisen var ute med våra polaris 340 och så skulle vi över en bäck som var öppen.
Med en 340 får man ta ganska lång sats så vi gjorde det kompisen först och det gick bra.
Då var det min tur men just före bäcken var det en liten kurva med blankis.
Bredsida ut i vattnet och ni förstår ju hur det gick skotern voltade och landade upp och ner och jag låg på rygg och flöt.
Då komm dom en hel karavan med turister på guidad tur. Gissa om jag kände mig dum.
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Vi var ett bra gäng ute på tur. Jag tar skotern en tur å sen när jag ska tillbaka så hittar jag ett perfekt "hopp" som jag kör i...Självklart så går de ett stup på andra sidan va hoppet som jag åker av och flyger en fin bit. Alla ca 30 pers som var där stog å glodde och de vart helt tyst och jag tar skotern och åker därifrån" :rolleyes:
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag och plolarna skulle iväg på lite kraftledningsklättring men efter leden hamnade vi bakom en gammal gubbe på en phazer (gamla modellen), han låg och slickade mitten av leden så vi kunde inte passera. Vi blev lite irriterade eftersom han körde ungefär 15-20km/h, så när vi kom till en myr klämde vi på gasen och körde förbi, dock tog myren slut väldigt fort och jag hamnade med skoter uppe i en lite tall... Och medans vi stod där och slet i min skoter puttrade gubben nöjt förbi :)
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
den värsta är ändå då min farbror står o drar o drar o drar och skotern vägrar att starta, till sist ser jag att nyckeln ej sitter i skotern :D oj vad han skämdes

liknande har hänt för mig med:p
stod och drog och drog vart helt slut och sa till min kommpis att det var hans tur att dra nu. han gick till skotern röck en gång och sedan drog ur nöd stoppen (den på handtaget) röck två till och sen gick den i gång
det var ganska pinsamt :D
 

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Mer berätta mer!

Det här hade kunnat blivit pinsamt om någon hade kommit, och dom jag berättat det för har skrattat en del.

Jag åker efter en led och piskar den i lagomt tempo och är några mil hemifrån och då plötsligt känner att jag blir lite skitnödig, känner efter och tänker det där kan jag hålla till jag kommer hem. Efter ett tag så skär det till i magen och jag känner nu är det fara o färde, nu är det brottom står på bromsen och slår av skotern en bra bit innan den stannat. Jag börjar att klä av mig, kläderna flyger runt om kring mig får ner byxorna.
en sekund senare och jag hade gjort i brallorna.
Drar undan dom och hukar mig just på ledkanten precis innan det kommer värsta högtryckssprutet alla spratterlvatten och ett lung infinner sig. Efter ett par sekunder så kommer paniken "TÄNK OM DET KOMMER NÅGON" vilket jag hinner tänka ett dussin gånger, självklart så hade jag ju inget papper och jag börjar frenetiskt att tvätta min röv med snö. När tvättandet var klart så drog jag upp brallorna och startade skotern och åkte ett par hundra meter för att undkomma den väldigt fina bruna fläcken i snön som jag delvis hann dölja med lite snösparkande. jag klär då på mig rätt fort och glider vidare då kunde jag andas ut.. ha ha....:D Jag har efter den händelsen alltid papper med mig...:rolleyes:
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Förra året då jag tog in skotern för att tvätta och serva lite och sedan skulle köra ut den, drog ett par gånger ojdå vrida om nyckeln:rolleyes: nudå röck några gånger ojdå nödstoppen på styret:rolleyes: nudå nja tände till då hade jag glömt att sätta ditt en tändhatt:D Då började man fundera på hur denna dag skulle sluta:p