Skoterpriser begagnat

K

krickus

Jag köpte min F6 2006 inför förra sässongen för 46.000, körde den 350 mil och lämnade den i inbyte i höstas när jag köpte nytron, fick 48.000 i inbyte, en bra affär.

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Skoterpriserna är höga det ska erkännas, har en släkting som har sin maskin ute på annons och jag kan väl tycka att han ligger runt 8tusen högt, samt att han borde ha en viss prutmån om han sänkte den 8 tusen. Men att försöka få honom att begripa det är som att springa igång en buss.

Jag gav 38 för min när jag köpte den förra året, visst den var då och är nu i ett närmast felfritt skick med inte alltför många mil på mätaren samt att jag fick med variatorkitt,originalkapell och ngt mer, men överpris var det säkert. Ville dock ha den och hade pengarna liggandes så jag nöjde mig med att jag fick ned den till det, tror han ville ha strax över 40tusen. Så visst är det ju så att så länge någon betalar "överpris" kommer dom ju att finnas kvar. Även om jag själv är nöjd med affären ur mina ögon sett, finns det säkert en hel skock med folk som suckar åt att man betalade 38. Prutade dock inte via mail, utan ringde och pratade med honom och tog det den vägen, hade en bit och köra för att hämta den.
Men det är klart, få igen pengarna på den det räknar jag inte med, och det verkar ju vara i det närmaste ett unikt tankesätt numera när folk ska köpa billigt och sälja dyrt.

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
köpte min crossfire 7 för 40 000 -2010, sålde -2011 för 53 000=) den var iofs trasig när jag köpte den, jag var tvunden att byta ett tändstift för att den skulle börja gå på bägge cylindrarna:eyebrows:

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
När nypriserna stiger så ökar ju efterfrågan på beg och dessa priserna stiger eller ligger kvar på samma nivå som tidigare år. Äldre mindre maskiner ligger på strax under 20 och då blir skillnaden till lite nyare beg inte så stor och köparen väljer att kliva upp. Hoppet från en rätt bra beg maskin till en ny är ju många kronor. Att sörlänningar också fått upp ögonen för skotrar (äntligen) så satsar dessa kanske på en beg maskin då den inte ska användas så mycket men kan vara bra å kul att ha. Tilläggas ska väl att det alltid finns folk som värderar just sin maskin som om den skulle vara utskuren i guld, dessa brukar oftast stå kvar på gården. Med att sörlänningarna äntligen fått upp ögonen för skotrar menar jag att det kan ge en effekt att skotar blir mer accepterade av apelsinskalarna.

uttsi

Ny medlem
22 feb 2012
4
0
1
Visst styr efterfrågan på beg priserna, men jag har ändå sett rätt många helt sjuka priser som jag inte kan förstå hur man tror det ska gå sälja. Bara som exempel ligger det ute en renegade 600 -10 för 90k+ En handlare i stan har en renegade 600 -11 med 1års garanti kvar för 99k
De är likvärdiga i "utrustning". Dessutom har handlarens renegade gått ca 120 mil mindre...