Skoterfirmor!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
jag var in på kalix maskiner i luleå en gång och skulle köpa en rem,
Han sa att han inte hade inne någon rem men att det fanns en på en skoter som stod där till försäljning.
Han sa att han kunde sälja den men då var jag tvungen att ta lossa
den själv för att han inte hade tid. Det var mycket folk just när jag var där. Hur seriöst är det?
Hur kan han inte ha det med en kund? Kunden har alltid rätt!!!!
Det är ju jävligt schysst av honom att låta en sån som dig pilla på deras grejor, som kanske åker på försäljning 10 minuter efteråt, för din egen vinning.
Om det är mycket folk där så är det ju klart att han inte har tid att meka rem åt dig när han kan sälja en hel skoter åt någon annan.
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Det är ju jävligt schysst av honom att låta en sån som dig pilla på deras grejor, som kanske åker på försäljning 10 minuter efteråt, för din egen vinning.
Om det är mycket folk där så är det ju klart att han inte har tid att meka rem åt dig när han kan sälja en hel skoter åt någon annan.
Dom ville inte sälja nå grejjor åt mig om jag inte betalade förskott eftersom jag inte bodde i luleå även när min mor jobbar i luleå varje dag ville han inte sälja nå delar åt mig utan förskotts betalning...
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
jag var in på kalix maskiner i luleå en gång och skulle köpa en rem,
Han sa att han inte hade inne någon rem men att det fanns en på en skoter som stod där till försäljning.
Han sa att han kunde sälja den men då var jag tvungen att ta lossa
den själv för att han inte hade tid. Det var mycket folk just när jag var där. Hur seriöst är det?
Hur kan han inte ha det med en kund? Kunden har alltid rätt!!!!
Konstigt hur olika man tänker, jag tycker att det var riktigt shysst att erbjuda en rem från en salu skoter.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Kanske återförsäljare ska bli medlem på nåt forum och tillbringa några timmar vid datorn på söndagar lr när dom har tid så dom kan försvara sej och även kolla vart dom står i förhållande till allmänheten så kanske dom inser när det är dags för en goodwill kurs.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kanske återförsäljare ska bli medlem på nåt forum och tillbringa några timmar vid datorn på söndagar lr när dom har tid så dom kan försvara sej och även kolla vart dom står i förhållande till allmänheten så kanske dom inser när det är dags för en goodwill kurs.
Det skulle göra det alldeles för lätt för en ÅF att försvara sig på internet.

Om jag skulle varit ÅF skulle jag def. inte vänt mig hit för att få feedback på verksamheten, då detta forum till 90% är fyllt med minderåriga som inte kommer i närheten av att vara deras målgrupp.
Även om det nu skulle vara så att dessa minderåriga tillhör deras målgrupp (alltså att pappa betalar) så har de inte bildning nog för att föra sin talan på ett konstruktivt sätt.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Jag ska då Ge en Bunt Rosor åt Yamahacenter i Luleå! de är service minded. Handlat där i säkert 15år, ja sen man tjuvkörde moppe å trimmade när man var 13.. och även om jag vet att jag är en grinig jävel och ställer hårda krav på produkten så löser det sig alltid i slutändan!

ALDRIG sura miner eller otrevligheter!

det finns säkert bättre maskiner än Yamaha, men en STOR orsak till att jag kör Yamaha är att det finns servicevilja hos Yamaha i Luleå!

Dom har mer service än resten av Luleås Märkeshandlare har tillsammans.
även om ingen av dom är kassa, men så ni ska förstå att deras service är utöver de vanliga.

:D
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Måste nog instämma med keihin om hans synsätt på season, riktigt kass butik! Jag hade beställt en massa smådelar och frågade om prisuppgifter före beställning och inget av det jag beställde hade dom priserna som dom tidigare uppgav..va f-n är problemet?! Det sjukaste av allt var en liten plastbit som beställde som dom sa skulle kosta 220:- (p.variator plastkåpa 25x30cm?) och när jag igår skulle betala så smackar gubbtjyven å säger 783:-!! Den plastbiten fick stanna kvar...fast jag måste ha en sån och man kommer säkert åka dig å köpa skiten ändå...
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Samma betyg som delas ut till Yamaha huset i Luleå måste gå till Lundströms maskin affär i Kiruna. Över 30 år sedan vi köpte första maskinen där. För en månad sedan köptes senaste maskinen och garanterat inte sista.

Ett nöje att köpa och serva maskin där !
 
Last edited:

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Måste nog instämma med keihin om hans synsätt på season, riktigt kass butik! Jag hade beställt en massa smådelar och frågade om prisuppgifter före beställning och inget av det jag beställde hade dom priserna som dom tidigare uppgav..va f-n är problemet?! Det sjukaste av allt var en liten plastbit som beställde som dom sa skulle kosta 220:- (p.variator plastkåpa 25x30cm?) och när jag igår skulle betala så smackar gubbtjyven å säger 783:-!! Den plastbiten fick stanna kvar...fast jag måste ha en sån och man kommer säkert åka dig å köpa skiten ändå...
Butiken i sig är ju inte alls kass, bra läge, kanonfina lokaler etc. men det är saker som t.ex. ovanstående som gör att man inte riktigt trivs som kund...

Nu hörde jag dock att båda Ski-Doo/Lynx-mekarna från Lantmanna/Granngården/Miniverkstan jobbar där och av dessa grabbar har jag bara bra erfarenheter ang. service, reservdelar och Alltid hjälpsamma med bra tips! Så jag hoppas det håller i sig även om de finns i en ny firma, vem vet, det kanske lyfter företaget i sig! Jag har öppet sinne :)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ja dom från Granngården var ju kanon, synd dom inte hade kvar det iaf. själva butiken är kanonfin var inte alls så jag menade utan försäljarens oproffsiga bemötande.
Jo hörde en om E-son, Granngården kodade om nycklar (tror försäljaren menade det) och för det skulle dom ha 800:-. E-son som sagt har ju tagit över lynx nu från Granngården gjorde samma jobb för.. lyssna noga nu 3000:- och det bästa var att dom hade lånat "kodmaskinen" från Granngården och dom i sin tur anmälde det hela så nu är ärendet uppe i någon jurdisik instans haha eller ska man gråta :eek:
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
som tidigare talare så håller jag helt klart med om yamaha center i luleå.
är jätte bra att ha å göra med tycker jag.

finns en skoterfirma i boden ochså.där tycker jag det är lite sämre med servicen och dåligt bemötande och allmänt illa.
köper man en beg skoter där ena dagen så är det de absolut bästa som finns på marknaden och värd sin egen vikt i guld.andra dagen vill dy byta in samma maskin och då är den helt osäljbar och en dålig maskin.
å deras garnti dom ger ut vill jag inte ens tänka på...
service och rep kan ta skitlång tid och det enda dom vill är att sälja nya skotrar.
helt sviniga priser på reperationer.
sen att slå igen hela firman under påskveckan tycker jag är väldigt oseriöst.

maskin och fritid i boden ska ialla fall ha ett + tycker jag.
har aldrig köpt en maskin av dom men har haft in på rep där pga tidigare firmans sviniga priser.
dom kanske tar högre timpenning
men väldigt aktiva timmar iså fall.
fick betala runt 1500kr i jobb på att byta drivaxel oxh renovera boggien.
det var inkl ompressning av drivhjul.
tidigare nämd firma ville ha runt 2000-2500 för att bara byta drivaxeln.
fick problem i växellådan och dom fixxade det.efter en vecka uppstod samma problem och dom lagade gratis.
riktigt bra firma det där måste jag säga.
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Tråkigt för er, men PJ i Ludvika är bäst:)
Första skotern som jag köpt på firma, köptes där.
Jag frågade om garanti, för den hade en hel del år på nacken, och var väl ingen skönhet men som andra skoter var den okej.
Säljaren sa att jag hade 1 månad eftersom den var så gammal.
Nästan sju veckor senare skar den ihop:mad:
De bytte lager, kolvar mm. De stod för allt, varför?
Jo säljaren sa att "Eftersom det varit så lite snö så kan du inte hunnit åkt långt som behövs för att se om den funkar som den ska. Vi tog även och bytte laddreläet eftersom det var i dåligt skick och det får du gratis eftersom det var dåligt och du inte kunnat använda skotern dessa veckor".
Ska vi tävla:
Vem har blivit bättre bemött:D
En tävling som gynnar det företag som är bäst;)
Om jag köper skoter på firma var tror ni jag letar först:)
 

cutlass

Medlem
3 mar 2005
26
0
1
jag menade inte att hänga ut någon firma utan jag ville bara veta om det var flera som råkat ut för detta! och hadde jag velat hänga ut firman så hadde jag satt ut namnet också men det gjorde jag inte!
men 2 månader är väldigt lång tid!
 
F

FlewFish

Fårstår inte hur vissa tänker. Varför ska man inte "smutskasta" företag som behandlar kunden som skit?

Vad hade hänt om ingen skrev negativa saker om företag som inte sköter sig? Sen ska man väl ta allt med en nypa salt, finns alltid konkurerande företag som skriver skit om varann.

Bara se hur det fungerar inom dator/hemelktronik. På olika forum så har t.ex Komplett.se, Datorbutiken.com, dustinhome.se m.fl egna användare där dom möter kritiken och hjläper folk. Borde även skoterförsäljare etc. Göra, iofs kanske det inte behövs vid närmare tanke.

Jag personligen tycker skoterfirmor sköter sig ypperligt. Har handlat hos Rinab, Skoterdelen, lokalt och det går alltid snabbt som attan.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
jag kan konstatera att vi inte blir lika bemötta hos handlarna :cool:
bengans tycker vissa suger även jag ,kalixmaskiner har alltid varit bra att ha å göra med enligt mej och av den anledningen har inte sixten nilsson i boden sålt något till mej eller mina polare trots att det är ett företag på orten,men blir man dåligt bemött så går man någon annanstans o bränner pengar :D

hed´s i luleå är överlägset den kundvänligaste firman jag varit i kontakt med,kanske blir det en nytro mtx i år
 
Last edited:

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
Erfarenhet av dåliga försäljare som lovar guld o snösäkra vintrar har nog ganska många men en liten handlare måste jag lovorda
köpte då det begav sig en ny srx 700 01:a som jag körde med i 60 mil , beställde service o lämna in skotern men till min glädje eftersom han inte riktigt hadde tid just den helgen med min maskin ( han brukade serva maskinerna på helgerna ) så erbjöds jag en för året alldeles ny viper *s* , på med den o hem för att 2 dagar och 30 mil senare vara helsåld , ringde upp handlaren och fick ett kanonpris på en ny ( var väll iof. hans tanke med ) när väl den nya vipern var servad efter 50 problemfria mil och jag skulle ut på en långtur upptäcker jag att min nya fina viper låter som en polaris ! ... det ljuar ganska duktigt om den alltså...ähh inbillning tänkte jag säkert en isklump eller nått men efter 5 mil tröttnade jag på tjutljudet o ringde upp handlaren , efter telefonservice släppte jag på sträckningen till transkedjan och skotern förvandlades åter till en yamaha igen , ringde på nytt upp handlaren för att medela saken var ur världen ..." men vilken tur säger han ...jag har precis lastat min viper och var på väg ner till dig för att byta maskin ! "
vi snackar om en resa för hans del enkel väg på över 10 mil ... att jag skulle tvingas avbryta min resa fanns inte på hans världskarta
ja det blev fler affärer hos han * L *
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag kan tipsa om en bra handlare som ställer upp med allt möjligt som hemtransport av skoter gratis efter service och som har lånat ut skotrar så att man kan prova hemma i lugn och ro om det är en skoter man vill ha, och som hjälper en men alle handa problem vad gäller skotrar. Det är Orrkvist motor i Storuman. :)
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
De jag har köpt av bengan så har han gätt mig jävligt bra service.
han hade inte delen hemma så han var tvungen att beställa från usa. 5 dagar efter jag ringt till han så hade jag fått aviet från posten att de hade kommit till posten.
snabbare leverans från usa skulle jag villja höra från er här så häng inte ut bengan.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej,
Ja han är hemma och han har gått i konkurs(sist jag kollade)!
Du är inte ensam att ha saker liggande där, har en cylinder och toppar där!

Är han inte hemma när jag ska hämta dom är det bara åka hem till gubben.
Sen ang. han är hemma, kompis beställde en lite saker av honom den 24:e, Då ringde han till hans "kontor".
Efter han gick i konkurs, men de hör inte till saken!
//Rasmus