Skoterfirmor!

cutlass

Medlem
3 mar 2005
26
0
1
Tänkte kolla med er här om det är många oseriösa skoterfirmor?
Är det någon som har erfarenhet av sådana här?
köpte själv en skoter på en firma för ca 1 månad sen och har fortfarande inte fått regbeviset!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Häng ut dem!

Bengan's Motor kan vi lägga till i den kategorin.
-Service under all kritik!!
-Samma med resultatet av arbetet...
-Dålig attityd gentemot kunden.
-Utlovad tid stämmer inte alls, i detta fall blev det inte 5-6 veckor. Mer exakt 14 veckor och halva säsongen.
-Dåliga undanflykter om varför jobbet inte är gjort/grejorna inte skickade.
-Om man nappar på de "Skrotas"-annonser han har ute så får man som svar att sakerna är sålda, men att man kan beställa nya saker till "sommarpris", som han själv importerar. Hoppas KGK Suzuki vet om det.

Han är kort och gott en snackare som tar vääääldigt god tid på sig och som drar fram den sämsta attityden en försäljare kan ha, när man som kund undrar vad som händer och inte händer - och resultatet är så undermåligt att man mår dåligt.
 
Last edited:

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
varför ska man handla av en firma som inte tar hand om kunden?
om du går/ringer till en firma och blir illa bemött eller nått sånt(oseriösa), dålig servic tex.. då undviker du att handla därifrån och istället för att andra ska begå samma misstag så äre väl lika och upplysa vem man helst ska akta sig för.. men beror ju på vad som problemet är med den firman isåfall.. kanske bäst o skriva med det om ni har nån mer firma och klaga över.

och servic ska belönas! : )
 
Last edited:

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Är Bengans en oseriös skoterfirma? :S
Handlat mycket där genom åren. Alltid bra service och bra priser.
Han har stort lager med det mesta till arctic, alltid en lösning på allt.

Sen att det finns dom som sprider sina snyfthistorier så fort dom kan på olika forum får man ta med en nypa salt.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Handlat mycket där genom åren. Alltid bra service och bra priser.
Han har stort lager med det mesta till arctic, alltid en lösning på allt.

Sen att det finns dom som sprider sina snyfthistorier så fort dom kan på olika forum får man ta med en nypa salt.
Har också handlat där "mycket genom åren", och har alltid blivit mer eller mindre konstigt bemött.
Helt enkelt ingen service minded gubbe.
Bägaren rann dock över senaste gången och jag tar ut min fullaste rätt att varna för denna skojare.

Om man pyntar i förskott så anser jag mig ha rätt till en kundservice utöver det vanliga.
Det blev i detta fall helt tvärtom.

Om han inte hade betett sig som den idiot han är så hade jag kunnat stryka många av punkterna jag ovan angett, men det ändrar inte det faktum att resultatet blev pissruttet.
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
det beror ju inte bara på företaget, ja menar onm du kommer in/ringer å är sur och tvär blir dom knappast så peppade på hjälpa dig.
 
Last edited:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
det beror ju inte bara på företaget, ja menar onm du kommer in/ringer å är sur och tvär blir dom knappast så peppade på hjälpa dig.
Ge mig numret till den som INTE är arg och irriterad efter tiotals lögner och undanflykter från en leverantör och när angiven turn around-tid är mer än det dubbla.

Och bortse från servicen, RESULTATET blev inte i närheten av vad man ska förvänta sig från en "seriös" firma.
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
menar inte just ditt inlägg camata menade mer att om man kommer in i en affär och är sur och tvär så kan man ju inte förvänta sig att dom ska va jätte trevliga tillbaka, de var bara de jag ville att folk skulle tänka på :)
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Du säger att du i flera år alltid blivit dåligt bemött camata. Men du kan ju inte ha tyckt att det vart ett så oseriöst företag då om du ändå fortsatt vart deras kund.
Du förespråkar att alla ska handla från usa men du själv verkar vara sverige trogen.

Om en firma har hållit på i över 25 år och har många nöjda kunder genom åren, både i sverige och utomlands. Då börjar man ju undra varför du är dåligt bemött.....alltid...
 

cutlass

Medlem
3 mar 2005
26
0
1
Ok har nu fått regbeviset tog nästan 2 månader!!
så äntligen är man skoterägare igen!!
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Du säger att du i flera år alltid blivit dåligt bemött camata. Men du kan ju inte ha tyckt att det vart ett så oseriöst företag då om du ändå fortsatt vart deras kund.
Du förespråkar att alla ska handla från usa men du själv verkar vara sverige trogen.

Om en firma har hållit på i över 25 år och har många nöjda kunder genom åren, både i sverige och utomlands. Då börjar man ju undra varför du är dåligt bemött.....alltid...
för jäkla bra skrivet där=) viva la jemtland=)
 

Gilmour

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Att kasta skit på forum om företag är jävligt dåligt.
Handlaren har ju ingen chans att bemöta kritiken!!!
Om man ska klaga, klaga direkt till handlaren!
Har man handlat en gång hos en firma och inte blivit bra bemött så behöver man ju inte handla där igen!
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Instämmer att man inte behöver handla på samma ställe om man har blivit behandlad illa MEN exempevis som här i Ske-å så finns det bara en som säljer Ski-doo och en yamaha osv så blir det faktiskt svårt/jobbigt att åka flera mil till en annan butik bara för att säljaren är kass. Just skoterfirmor har ju liknande monopol i byn och dom vet att folk kommer tillbaka just på grund glest utbud av skoterfirmor. Tack gode gud att internet finns och nu kan man börja beställa från internet. Som tur är har vi en ny butik som säljer Ski-doo och den försäljaren är guld värd.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Som tur är har vi en ny butik som säljer Ski-doo och den försäljaren är guld värd.
Där ser man hur olika det kan slå med olika erfarenheter och åsikter...jag är nämligen av den helt motsatta åsikten ang. vår nya Ski-Doo åf :) Mekar-killen i sig är ju "gammal i gemet" och honom gillar jag...men företaget han finns i nu har jag personligen betydligt fler dåliga än bra erfarenheter och undviker därför dem så gott jag kan.
Sensmoralen är alltså att vi alla kan ha olika åsikter om samma firma utan att någon "har fel" för det!
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Hehe sant, snubben (kommer inte ihåg vad han heter) men han hade jag aldrig sett förut och jag tror att han var "ny" där. Det kan eventuellt vara en mekaniker som jag tidigare aldrig sett för han visste verkligen vad han snackade om. Han tog in mig direkt i kontor och vi satt oss ner å snackade en hel del om en massa plus att gav mig bra tips osv. Kanske är samma vi tänker på :D
 

stissse

Medlem
25 sept 2007
28
0
1
hemligt
jag var in på kalix maskiner i luleå en gång och skulle köpa en rem,
Han sa att han inte hade inne någon rem men att det fanns en på en skoter som stod där till försäljning.
Han sa att han kunde sälja den men då var jag tvungen att ta lossa
den själv för att han inte hade tid. Det var mycket folk just när jag var där. Hur seriöst är det?
Hur kan han inte ha det med en kund? Kunden har alltid rätt!!!!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Handlat mycket där genom åren. Alltid bra service och bra priser.
Han har stort lager med det mesta till arctic, alltid en lösning på allt.

Sen att det finns dom som sprider sina snyfthistorier så fort dom kan på olika forum får man ta med en nypa salt.

Det där med bra priser och Bengans vet jag inte om det hänger ihop..
Visst på service arbeten = Jätte bra.

Men delar på sina skrotade skotrar! Njaaa..
Tex.
34'000kr för en F7 motor
3'000kr för en crosshuv

Men iofs är han ju en firma..

//Rasmus