Skoterfirmor!

Roxyrules

Medlem
24 okt 2006
36
0
1
mjällom
Yamaha Nisse

Är det Bengans som har kursat?
Jag hadde blivit lovad lite prylar till den 3dec, men inte fått nått.
Nu svarar han inte på mail överhuvudtaget verkar det som
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Tords Motorservice i Bredåker är min favorit :)

Alltid trevlig och jag har bara fått bra service. Tror inte det finns nånting han inte kan om Ski-Doo. Skulle t.ex ha en fjäder till min Alpine -72:a, lär väl inte vara den vanligaste grejen... Han ville bara veta om det var höger eller vänster jag behövde och kom tillbaka med rätt fjäder inom 20 sek.
 
W

w3stman

Yamaha Center i Östersund har jag varit i kontakt med några gånger. Skitbra service och priserna var det inte helt fel på heller. Omställning av dämpare, byte av slides + slides (ca. 200kr styck) gick sammanlagt på 1020kr. Tycker då inte det är något fel med det priset eftersom slidesen va fastbrända och det lär ju ha tagit ett tag. Fick tid 4 dagar efter att jag var i kontakt med dom även fast det bara var någon vecka sedan. Blev också väldigt bra bemött :rolleyes:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag har aldrig blivit bemött dåligt av en skoterfirma, ännu.

Bra bemötade har många.

Fast inga är nog så trevliga som Yamaha Center i Luleå.
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Jag har aldrig blivit bemött dåligt av en skoterfirma, ännu.
Testa å gå in på Sixten Nilsson i Boden och fråga efter nån Ski-Doo del ;)
Dom började skratta att jag hade fel märke och att dom hade haft flera containrar med Ski-Doo delar som dom slängde.. Jag stack iaf därifrån och tänker inte gå in där igen.
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Har bara gott och säga om firmor jag hittils anlitad av nån anledning i S-valls trakten, det enda man skulle kunna säga nåt om, är en kille på Terrängmaskiner, han för ett jäkla liv och ifrågasätter alltid varför. Lite jobbigt, men inte så att butiken suger.
Däremot så tycker jag Motorhuset i Östersund är korta i telefon när jag pratar dem, men dom brukar ju ha mycketkunder, så dom är nog bara stressade.

Förövrigt så är jag mekaniker till yrket, och skulle aldrig i min vildaste fantasi lämna in något på service som jag kan göra gratis själv(extrema överpriser och uppdiktade tillvägagångs sätt brukar dom skylta med) Är väl värre på bilar än skotrar, men vissa mekaniker hävdar att tex en sak tar 8 timmar att göra, och att han måste riva halva skotern för att göra jobbet, sånt skitsnack tål jag inte, när jag vet själv vad det handlar om, och att jag gör det på halva tiden själv utan att riva halva skotern.

Men för att summera så är skoter affärerna i S-vall schyssta enligt mig i överlag.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Har bara gott och säga om firmor jag hittils anlitad av nån anledning i S-valls trakten, det enda man skulle kunna säga nåt om, är en kille på Terrängmaskiner, han för ett jäkla liv och ifrågasätter alltid varför. Lite jobbigt, men inte så att butiken suger.
Däremot så tycker jag Motorhuset i Östersund är korta i telefon när jag pratar dem, men dom brukar ju ha mycketkunder, så dom är nog bara stressade.

Förövrigt så är jag mekaniker till yrket, och skulle aldrig i min vildaste fantasi lämna in något på service som jag kan göra gratis själv(extrema överpriser och uppdiktade tillvägagångs sätt brukar dom skylta med) Är väl värre på bilar än skotrar, men vissa mekaniker hävdar att tex en sak tar 8 timmar att göra, och att han måste riva halva skotern för att göra jobbet, sånt skitsnack tål jag inte, när jag vet själv vad det handlar om, och att jag gör det på halva tiden själv utan att riva halva skotern.

Men för att summera så är skoter affärerna i S-vall schyssta enligt mig i överlag.
Så man kan anlita dig att fixa skotern billigt då ifall den skulle rasa?:)
 
W

w3stman

..Däremot så tycker jag Motorhuset i Östersund är korta i telefon när jag pratar dem, men dom brukar ju ha mycketkunder, så dom är nog bara stressade...
Har varit i kontakt med dom då jag bor i Östersund. Tycker inte om dom lika mycket som Yamaha Center. Känns som dom behandlar en som en snattare eller något så fort man ens kliver in genom dörren. Sen har många kompisar lämnat in mopeder hos dom och de säger att det inte känns som om någon verkstad gjort jobbet..:hmmmm2:
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Så man kan anlita dig att fixa skotern billigt då ifall den skulle rasa?:)
Allt går att ordna, en skoter utan efi är ju nästan lika enkel som en moped att skruva med, däremot så tycker jag inte om att meka, skotrar/moppar kan vara skoj ibland, men med bilen fyf*n för det.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Allt går att ordna, en skoter utan efi är ju nästan lika enkel som en moped att skruva med, däremot så tycker jag inte om att meka, skotrar/moppar kan vara skoj ibland, men med bilen fyf*n för det.
Håller med.

Bilen är det tråkigaste man kan skruva i :(