SkoterDolly

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Skulle kunna tänka mig en sån här också... Som sagt, om någon skulle vilja tillverka nåt i stil med denna så skulle jag då köpa utan att tveka :)

[video=youtube;7thKCeIJRgI]http://www.youtube.com/watch?v=7thKCeIJRgI&feature=related[/video]
Sjukt smart dedär! kommer tillverka en sådan inom snarast möjligt, men vad för mått ? tänkte som en standard som passar dom flesta skotrar? 1400mm bredd? och 350mm höjd? två olika längder på "hävstången"? nu är jag på bygghumör ! måst beställa material på måndag senast..

Kan även ta emot beställningar då min prototyp är klar och testad! inom loppet av 1-2 veckor så har jag en prototyp klar beroende på när materialet är framme...
 
Last edited:

Zuluh

Medlem
4 jan 2011
46
0
1
Säter
Tyckte priset var ganska saftigt..
Jag kör med gamla plattor i plåt med fyra hjul på som kommer från det lokala systembolaget som jag fick av min farbror efter att han varit där när de byggde om. Dom hade haft dom att köra runt backar på, fungerar riktigt bra faktiskt.
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Sjukt smart dedär! kommer tillverka en sådan inom snarast möjligt, men vad för mått ? tänkte som en standard som passar dom flesta skotrar? 1400mm bredd? och 350mm höjd? två olika längder på "hävstången"? nu är jag på bygghumör ! måst beställa material på måndag senast..

Kan även ta emot beställningar då min prototyp är klar och testad! inom loppet av 1-2 veckor så har jag en prototyp klar beroende på när materialet är framme...

håller på att tillverka en ez-pro variant, och kör bredd 1500mm och höjd 300mm men då till kommer även hjulen på ca 100mm
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Sjukt smart dedär! kommer tillverka en sådan inom snarast möjligt, men vad för mått ? tänkte som en standard som passar dom flesta skotrar? 1400mm bredd? och 350mm höjd? två olika längder på "hävstången"? nu är jag på bygghumör ! måst beställa material på måndag senast..

Kan även ta emot beställningar då min prototyp är klar och testad! inom loppet av 1-2 veckor så har jag en prototyp klar beroende på när materialet är framme...
Blir det så att du får en bra prototyp så är jag intresserad om du ska göra fler.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
håller på att tillverka en ez-pro variant, och kör bredd 1500mm och höjd 300mm men då till kommer även hjulen på ca 100mm
Okej perfekt!, jo hjulen höjjer ju cirka 122mm om man använder sig av 250mm hjul vilket ger en totalhöjd på 422mm, och 42cm lär ju ska måsta räcka tycker man =)
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Gjorde en "ez-pro" idag bara för att prova.. kommer dock att byta ut hjulen då dessa blev i största laget.






Tar ju i stort sett ingen plats alls när man ställer undan den heller.
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Jag har byggt två stycken som funkar kanon.
http://www.youtube.com/watch?v=TNU7ASfxp6I
Har lagt upp ett filmklipp när polaren kör upp på en utav dom.
tankarna har ju funnits på en sådan också, men då är man ju beroende av att skotern ska fungera också.. om man inte vill släpa på den då. sen så vet jag inte hur den fungerar på olika skoter modeller heller, avståndet mellan matta och skidor får ju inte vara för långt med den du byggt..
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Föredrar, personligen, en version i stil med ez-pro eftersom jag kommer lasta skotern på snö/grus. Hyfsat stora hjul är alltså viktigt och att kunna skifta vikten genom att lyfta skotern i röva :)

hoppas fortfarande nån på forumet bygger och säljer en sån.. Jag köper! :)
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Gjorde en "ez-pro" idag bara för att prova.. kommer dock att byta ut hjulen då dessa blev i största laget.

Tar ju i stort sett ingen plats alls när man ställer undan den heller.
Snyggt! Det är väl bara bra med stora hjul så är man mindre beroende av underlaget. Då kan man lasta ute på grusgången och rulla in den i garaget.
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Föredrar, personligen, en version i stil med ez-pro eftersom jag kommer lasta skotern på snö/grus. Hyfsat stora hjul är alltså viktigt och att kunna skifta vikten genom att lyfta skotern i röva :)

hoppas fortfarande nån på forumet bygger och säljer en sån.. Jag köper! :)
Jo stora hjul är ju bra, dock så va dom jag hade liggande lite veka också.. men det fanns luftgummi hjul på biltema som klarade skapligt med vikt såg jag. profilen är 50x50, så den kan man nog lyfta en bil med skulle jag tro;)