SkoterDolly

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
$624 med frakt och då är inte tull/moms inräknad... Tror inte nån vill betala runt 6000 för en sån innan den är hemma :p

Skulle vilja ha nåt i stil med denna.

[video=youtube;ZvATpRIuLrA]http://www.youtube.com/watch?v=ZvATpRIuLrA[/video]

Ingen som har lust att ta upp beställningar och tillverka? Säkert många här på snowmobile som skulle vilja beställa :)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
$325 i frakt?? Var hitta du det?? Eftersom den kosta $299... Verka ju lite skumt..

Ang. den Ez-Pro så såg den ju också enkel och smidig ut...och framförallt säkert billigare..
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
$325 i frakt?? Var hitta du det?? Eftersom den kosta $299... Verka ju lite skumt..
La testorder med leverans till sverige och fick den summan. UPS med en dags leveranstid gick lös på över $900 :D
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Skulle kunna tänka mig en sån här också... Som sagt, om någon skulle vilja tillverka nåt i stil med denna så skulle jag då köpa utan att tveka :)

[video=youtube;7thKCeIJRgI]http://www.youtube.com/watch?v=7thKCeIJRgI&feature=related[/video]
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Eller... Finns många varianter :)

[video=youtube;FmdjAXEZebY]http://www.youtube.com/watch?v=FmdjAXEZebY&feature=related[/video]
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Vad är det för fel på dom gamla 3-delade rullbockarna? :)

300$ för nånting som är gjort i plast verkar ju helt sjukt :S
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Den första filmen du posta, Ez-Pro, såg helt klart bäst ut. Slipper lyfta också. Hade också lätt köpt om nån händig snickra ihop det till ett vettigt pris..
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Minsta lilla motstånd så glider dom av... Har såna, men gillar dom inte det minsta :p
Precis, plus att dom har för små hjul. Dom ska gärna ha större hjul så man kan rulla över mindre kanter och ute i snön utan att "köra fast".
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Jo, Ez-Pro'n tar ju lite plats då skotern är uppe, så den skulle jag nog också föredra faktiskt.
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Dom som jag har funkar då klander fritt iaf, en platta under mattan och 2 skenor med hjul under skidorna som är nästan lika långa som skidorna :)

Men det är ju inget man tar ut på gruset direkt ;)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Ez-Pro Sled Scoot - $225.00 plus Shipping and Handling
Ez-Pro Long Track Extension - $25.00 plus Shipping and Handling
Ez-Pro Mountain Sled Extension - $35.00 plus Shipping and Handling

Den var inte så billig heller tyvärr, gick inte att få fram vad frakten blev på deras sida heller..
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Dom som jag har funkar då klander fritt iaf, en platta under mattan och 2 skenor med hjul under skidorna som är nästan lika långa som skidorna :)

Men det är ju inget man tar ut på gruset direkt ;)
Precis det jag ser som problemet med alla olika varianter som finns. Har provat olika modeller och alla funkar bra så länge man drar försiktigt på plant betonggolv. Men jag vill kunna dra den in och ut ur garaget = kant på 2-3cm och sen ute i snön, på gräset m.m.
 

Jimmu

Välkänd medlem
27 dec 2009
144
0
6
Hagfors
Man kanske skulle ta och bygga sig en sådan där ez-pro då :) Såg ju sjukt smidigt ut, tillverkade mig ett par "3-delade" för någon vecka sedan, men skotern har ju en tendens att glida av som sagt..