skidoo summit 600-01 PROBLEM BRÅDSKANDE

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
28
rusksele
skotern har blivit svårare att starta samt att när den startar så bluddrar den upp till 2000rpm sen går den rent, jag har låtit den gå varm innan jag provat detta, de är altså om du trycker full/halvgas från tomgången så bluddrar den och går som en röv, fenomenet startade efter soppatorsk. när jag hade tankat och fick igång den så gjorde den som jag nyss beskrev:eek:hwell:
 

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Ta upp förgasarna och gå igenom dom, kan mycket väl hamnat skräp i dom efter du fick soppatorsk.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag skulle kollat komp iallafall.

Inte svårt och ett bra sätt att utesluta risiga ringar.

Lågt komp så kan skotern gå bra på höga varv och prutt på låga
 

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
28
rusksele
Jag skulle kollat komp iallafall.

Inte svårt och ett bra sätt att utesluta risiga ringar.

Lågt komp så kan skotern gå bra på höga varv och prutt på låga

försvann till stor del efter jag rengorde pumpen onch satt dit nya stift med ett gap på 0.45 som de ska vara. va 0.7 tidigare. bara om man trycker fullt den inte riktig hänger med men de hörs bara ett litet bludder. men de är klart den ksk inte hinner mata fram tillräckligt med soppa. vad ska de va för komp på en sånhär?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Den matar ju nästan alltid tillräckligt med soppa för att gå rent, den matar dock inte alltid tillräckligt med soppa för att kyla kolven.

Kompen ska vara jämn på bägge.
 

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
28
rusksele
Den matar ju nästan alltid tillräckligt med soppa för att gå rent, den matar dock inte alltid tillräckligt med soppa för att kyla kolven.

Kompen ska vara jämn på bägge.
nu går skotern som den ska, inget bludder eller nånting, vad felet va kom aldrig fram:)