Skidoo Mxz 440x/800 - 02

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Tjenare jag har som rubriken lyder en skidoo mxz 440x/800 - 02 som jag precis införskaffat mig! Den är fräsch de kommer en bild som den var när jag köpte den sen en med en lynx "crosshuv" som ska sitta på den!







jag undrar om ni har nå tips som jag kan göra på den mer innan vintern sätter igång?:)

//Dada
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Som m0ngoloid sa! kanske förlängning, andra skidor.
Sen sånt som måste bytas, men den ser riktigt fräsch så det mesta kanske e bytt? Fin kälke iaf :)
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Sälj skrotet och köp en f7:a ;P Sitter redan 44:as, dock utan no-slip. Brukar dock inte kugga över när det bara är en 307 om man kör med originaldrivhjul, men det är kanske något i framtiden? Annars tycker jag: Lyktdelare, se över variatorn, höja styret samt nya skidor!
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
tycker du ska fixa variationerna så dom spelar i harmoni annars, lyktdelning och kolla så det inte är nå fel i motorn byt några lager också, Samt ett par c&a pro, slydog, or slp skidor.
Jävligt fin skoter alltid tyckt om just den här kombinationen.

Lycka till !
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
På med en lyktdelare så kommer du att kunna åka rulle hur långt som hellst... :)
Nä men seriöst så ett par nya skidor gör susen (även om de inte kommer att användas så mycket när du har lyktdelaren) gillar inte alls dom skidona som sitter på original på dessa maskiner.
 

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Haha tack allihopa:) jag ska skaffa lyktdelare men betalar it 500kr för en, det är en 44mm matta utan nån kam borta ska stoppa på ett renthal styre och sen när ekonomin tillåter blir de nya skidor:)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Sen är ju frågan om hur och var han kör också, kör han där det är som risigast och risken att få stora fula repor är stora så kan det ju vara värt att ha den röda huven istället för att spara på original :)

Men annars kan jag bara hålla med , original är snyggast.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det var ju ingen som påstår att du förstör originalhuven...utan originallooken. Alltså du har ändrat originalutseendet med den röda huven.

Jag kan också hålla med om att det var mycket snyggare med originalhuven. Är du rädd för repor i den så kanske lite klarlack på den så skyddar det ju.
 

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Det var ju ingen som påstår att du förstör originalhuven...utan originallooken. Alltså du har ändrat originalutseendet med den röda huven.

Jag kan också hålla med om att det var mycket snyggare med originalhuven. Är du rädd för repor i den så kanske lite klarlack på den så skyddar det ju.
lite klarlack haha jo lugna dig
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
tycker allt de där om att va rädd om att få repor och sånt är skitsnack. Sakerna är till för att användas och de får se ut näst hur de vill
 

Alle Grönlund

Välkänd medlem
2 apr 2012
174
0
6
Ersmark
Tycker att du gör helt rätt när du byter huv för huven var så pass fin att de inte ör vört att använda den!
Men de är helt klart snyggare me org huv!
 

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
tycker allt de där om att va rädd om att få repor och sånt är skitsnack. Sakerna är till för att användas och de får se ut näst hur de vill
klart sakerna är till för att användas men det är onödigt att förstöra en så pass fin original huv! och sen så hade ju brosan den röda huven från sin gamla skoter så då tog jag den!
 
W

wettrob

Klart man ska ha dem fina sakerna på skotern, man vill ju inte ha en skoter som ser helt förjävlig ut bara för att man är rädd att förstöra original delarna...?
Kan förstå att man kan byta kåpor om man ska köra som dem i slednecks, men det tvivlar jag på att du kommer att göra.
 

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Klart man ska ha dem fina sakerna på skotern, man vill ju inte ha en skoter som ser helt förjävlig ut bara för att man är rädd att förstöra original delarna...?
Kan förstå att man kan byta kåpor om man ska köra som dem i slednecks, men det tvivlar jag på att du kommer att göra.
men jag tycker inte min skoter ser förjävlig ut med röd crosshuv jag orkar inte med den här j*vla skit diskussionen kommer ha röda huven!