Skidoo 2023

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Vad kan vi förvänta oss för nyheter tror ni? Kommer ett nytt chassie eller får vi vänta ett år till?
När är det dom ska släppas?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Snowtech magazine spekulerar i att det kommer något revolutionerande för att fira 20-årsjubileet av Rev:en. Som sagt så är det deras gissning, inget konkret svar.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Bilden och hela tråden verkar ha försvunnit från BCOS på facebook så den borde vara korrekt.
-50lbs och nytt chassie var snacket så det borde hända grejor om några timmar.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Får hoppas att denna är photoshop eftersom det står 180hk 850 turbo R på den annars hamnar frugan på blocket.
Kan ha stått 900 ace Turbo R på den lika gärna.
29720
 
Reactions: Polaris850

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.138
106
63
Gillar att det verkar vara nyheter men alltså lysena var ju inte vackra. Iofs så tyckte jag Matryx såg groteskt ful ut när bilderna på dom släpptes. Det är väl som med kärringar…man vänjer sig…. 😆
 

Gator

Aktiv medlem
1 feb 2021
76
10
8
33
Norrbotten
Mycket hat på designen från folk men som med alla doos genom åren tycker jag att man vänjer sig på något sett och börjar uppskatta designen😊. Tycker dock dom ser ganska tjocka ut på sidopanelerna? Men kommer nog massa fina nyheter, om 1 timme vet vi!
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Dendär freeriden såg fasiken inte dum ut den =)
Tro om g4´an kommer bytas bort kanske =)
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Finns priser på svenska sidan redan.....
Det brukar det inte göra.
Experten kommer i svart utan stor display eller manta färgen med display för 11 papp extra.
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Ser riktigt fina ut! Bra nyheter med smidigare chassie! Men det verkar inte finnas någon summit sp 600r längre. Det var tråkigt kan jag tycka!
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Ni såg väl att BRP har lånat modeller av Arctic Cat/Yamaha? De har samma chassie på undomsskotrarna, bara annan motor. Borrow from the best :-D
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Borrow from the best :-D
Ja, eller också är det U-landsbistånd... Så att de stackarna kan få in någon krona extra för att motivera för Pappa Textron att snöskoterdivisionen ska få finnas kvar en stund till ;)

Att A-C tillverkar barnchassiet åt BRP är del av patent-uppgörelsen mellan BRP & TEXTRON för ett par år sedan, då A-C enligt lusläsande byråkrater kom fram till att de gjort intrång på bl.a pyramidkonstruktionen...
 
Last edited:

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Ja vad säger man...funktion har alltid gått före form i min värld så man lär sig säkert leva med utseendet. Jag tyckte G4 såg skum ut när den kom och även den nya huven men de ser ju OK ut nu efter en stund. Men i övrigt ser det ju inte ut att vara så mycket större steg mellan G4 och G5 än vad det var på mellan XP och XM-chassit. Skulle tro att man kan montera en hel del G5-prylar på G4:an.

+ att de ha laddtryck på havsnivå
+de har ett alternativ till gamla tMotion
+displayen ser bra ut men jag är skeptisk till hållbarheten på en så stor skärm på en maskin som man rullar en massa gånger per dag men det kanske håller...

-fortfarande samma grundkonstruktion på boggien (de kan väl testa något nytt)
-antar att den fortfarande har QRS med allt vad det innebär
-det ser ju mest ut som det bara är en facelift...

Är det någon som har sett några vikter på dem?

Jaja, de bytte inte bara färg och körde på med samma gamla chassie sen Hedenhös i allafall :rolleyes:😁

Lynx Shredder 146 med 850 turbo verkar dock kul...