Ski-doo 2020

Tänker du uppgradera till 2020?


  • Totalt antal som röstat
    56

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
En sån skulle man haft kanske. Extrautrustad summit...det mesta går faktiskt fixa i efterhand redan idag.

Intressant det han säger angående skidgummit och spindeln och hur det påverkar skråkörning. Det låter logiskt men jag tänker att de som har bytt till eftermarknadsskidor borde kanske redan ha upplevt om det ger någon förbättring jämfört med original. Jag är ju själv inget fan av DS3-skidan men det är ju mest när det är halvhårt. Sen är jag osäker om en mer uprätt spindel skulle ge stabilare egenskaper... i min värld borde den bli än mer nervös och kvickstyrd och det är jag kanske inte så säker på att det behövs på g4-chassiet. Å andra sidan så är ju skidorna i luften jämt ändå.
 

Perkof

Aktiv medlem
7 jan 2008
82
1
8
Västerbotten
Med tanke på prissättningen i USA, och värdet på kronan gentemot dollarn - hur i helv....es dyra kommer skotrarna att bli 2020??? Jag tror att importen av Ski-Doo till Sverige alltid har skett med Amerikanska dollar, eller?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Blir en ace nu då David? så slipper du ha en maskin som dricker 4l milen =)
Jo men sist tog den 2,69 l mil med pulka och 2 vuxna och 2barn.
Jo nog blir det en 900 ace turbo nästa säsong. Blir intressant att se vad Lynx kommer med. Verkar vara lite klena dämpare på skidoo expedition men expedition extreme verkar ju ha lite bättre dämpare. 900 ace turbo med lite uppdatering til runt 200 hk blir nog en fin familjeskoter även om det väger 315 kg.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Skippar också byte i år efter att ha sett prislappen.
Hade tänkt en Summit X expert package men vill varken ha den rödvita eller betala 181 000.
Blir bilbyte i år ist och begagnade maskiner framöver för mig i skoterväg.
 

neden

Välkänd medlem
1 sept 2015
153
32
28
Timrå
Vad jag har hört så har brp reviderat priserna på 2020. Men har inte sett något officiellt ännu. Jag kan tänka mig att det har varit lite åsikter från alla åf mot brp angående prissättningen..

Tyckte dom var nog mycket dyrare ifjol! 😅
 
Reactions: viktorprutt

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.143
106
63
BRP har visserligen mer prutmån på sina priser än övriga märken men det här är ju faktiskt helt sjukt och det finns heller inget som kan motivera en sådan höjning. Görs ingen ändring så kan dom ju förvänta sig en rejäl minskning av sålda maskiner.
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
BRP har visserligen mer prutmån på sina priser än övriga märken men det här är ju faktiskt helt sjukt och det finns heller inget som kan motivera en sådan höjning. Görs ingen ändring så kan dom ju förvänta sig en rejäl minskning av sålda maskiner.
Prishöjningen är rätt naturlig då både Euron och dollarn kostar mer än för ett år sedan. Mer förvånande är väl att Polaris inte har några prishöjningar att prata om. Mina högst spekulativa gissningar är att Polaris har valutasäkrat sen länge eller så vill de plocka marknadsandelar med bättre prisbild än BRP
 
Reactions: mas

bigmac

Staff member
Administrator
Team Snowmobile
1 jan 2000
146
11
18
Orsa
www.snowmobile.se
Provkörningen av Summit X Expert Package är ute om ni vill läsa mer om den ;)

 
Reactions: Boondocksaint

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Prishöjningen är rätt naturlig då både Euron och dollarn kostar mer än för ett år sedan. Mer förvånande är väl att Polaris inte har några prishöjningar att prata om. Mina högst spekulativa gissningar är att Polaris har valutasäkrat sen länge eller så vill de plocka marknadsandelar med bättre prisbild än BRP
Klart att kronan sjunker när ekonomin i landet inte är den bästa oavsett vad regeringen påstår, dom ljuger ju om allt.
Men man borde få ner en Lynx och Ski-doo flera tusen från riktpriset ändå :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Klart att kronan sjunker när ekonomin i landet inte är den bästa oavsett vad regeringen påstår, dom ljuger ju om allt.
Men man borde få ner en Lynx och Ski-doo flera tusen från riktpriset ändå :)

.....jo men när listpriset på en Expert är 35-40-45k över vad du kan köpa en Khaos för så vill det till att prutningen lyckas väl.....

Rykten gjorde gällande att BRP gjort, eller i alla fall funderade på att justera prislistorna något. Nån som hört något om det?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
.....jo men när listpriset på en Expert är 35-40-45k över vad du kan köpa en Khaos för så vill det till att prutningen lyckas väl.....

Rykten gjorde gällande att BRP gjort, eller i alla fall funderade på att justera prislistorna något. Nån som hört något om det?
listpriset på en expert är högre än khaos.

Bygger man ihop en khaos med liknande egenskaper (färg på bandtunneln, 4års garanti och elstart)
så skiljer det inte lika mkt.

Håller dock med om att skillnaden är hemsk och skidoo är omotiverat dyr i år.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
listpriset på en expert är högre än khaos.

Bygger man ihop en khaos med liknande egenskaper (färg på bandtunneln, 4års garanti och elstart)
så skiljer det inte lika mkt.

Håller dock med om att skillnaden är hemsk och skidoo är omotiverat dyr i år.

Ja det är ju det jag säger, Khaosen är betydligt billigare, en del påstår att man till och med kan dra av snow-checken på priset på maskinen och då ligger Doon 45k back innan du börjar pruta på Doon, och det är mycket att föröka pruta bort.
(annars så kan du ju montera elstart, nödstopp och bukskydd för snowchecken så är skotern klar för 145k)

..... och betalar man extra för lite målarfärg så får man skylla sig själv! =)
Tycker det är lysande att man kan välja bort meningslöst tjafs om man vill och spara lite pengar!
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
.....jo men när listpriset på en Expert är 35-40-45k över vad du kan köpa en Khaos för så vill det till att prutningen lyckas väl.....

Rykten gjorde gällande att BRP gjort, eller i alla fall funderade på att justera prislistorna något. Nån som hört något om det?
Ja jag håller med, BRP är dyra som fan...