Ski-doo 2020

Tänker du uppgradera till 2020?


  • Totalt antal som röstat
    56

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Vad är det du då vet snötoken? på bilderna ser de ut vara hövändar fjädrar och dämpare som bottnar vid avlastning från släpet
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
JRO, Jag ser ett frågetecken och att han då hoppas på det i min tolkning på kommentaren.

Karlstad.
Gillar verkligen inte crome, och sen att sätta det på en skoter är över mitt förstånd.
Men modellen gillar jag fast då tex mach1 från samma årgång med de röda detaljerna tilltalar mig mer.
Sen att jag inte gillar crome gör så jag har dålig smak, ja så får det vara då =)
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Alla summitarna på bilderna har någon annan form av dämperi än dagens original kybbar...
Freeriden överst verkar ha liknande dagens setup, summiten under har ju foxar, och den röda summiten har ju också något annat. Kanske enklare foxar eller bara annan färg på kyb. Doch har den ställbar bakre dämpare. Verkar lovande.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.144
106
63
Missade framändan på skotern, kollade bara i boggin så nu blev jag besviken igen 👎

Påminner om zero 1.5 fram och det är då knappt bättre än det som sitter där nu men i boggin är det då kyb iallafall. Märkligt om dom skulle köra olika fabrikat fram och bak 🤔
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Kände lite på en -19 skidoo med raptor ace kit på och blev grymt imponerad av hur progressiva dom kändes. Såg ut vara riktigt bra passform på grejerna med, hela bakre svingen och länkar va utbytt i det kittet.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.144
106
63
Tror raptor är bra men om dom verkligen är så prisvärda är frågan. Åker själv med öhlins och är grymt nöjd!
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag är på inget sätt spekulant på 2020 men visst är det alltid intressant med vad Canadensarna ställer fram. Jag tyckte att årets modellprogram hade lite brister. En Renegade 600 R m vettiga dämpare saknades.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Vad är det för konstigt vred på vänster handtag på bilden med styre och knappar? Dämparinställning?
Kan det vara ett vred att ställa bakre dämparen typ som snappåtkomst till nån kopplingblock för att förhindra skidres, kommer inte ihåg vad fanskapet heter nu
 
Reactions: David Mach Z

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Vad är det för konstigt vred på vänster handtag på bilden med styre och knappar? Dämparinställning?
Det är till cmotion boggien, detta tillbehör finns redan så ingen nyhet.

Ang. Dämpare så är maskinerna på bilderna extra utrustade, bilderna är från tillbehörskatalogen och vill då visa tillbehör. Fox dämpare hat skidoo haft som tillbehör länge. 🙂
 
Reactions: eing9911

Boondocksaint

Välkänd medlem
1 apr 2017
156
30
28
Norrbotten
Vet inte riktigt vad jag kan säga om färgvalen... Mer intresserad av de eventuella tekniska uppdateringarna. Någon som har koll på dessa?